Založ si blog

Odišiel skvelý človek

Práve som sa dozvedel neuveriteľnú správu. Významný slovenský cestovateľ, horolezec, spisovateľ František Kele už nie je medzi nami. Bol to môj učiteľ zemepisu – on prebudil vo mne záujem o cestovanie. Z času na čas sme boli v kontakte dodnes. Dokonca som ho nedávno lákal na jednu expedíciu a nebol celkom proti-)).  Istý čas sme dokonca uvažovali, že vydáme spoločnú knižku…

Zomrel predčasne, pretože napriek svojmu veku, stále bol plný mladíckeho elánu. Mal ešte množstvo plánov. Už ich neuskutoční…

Zomrel tam, kde to mal rád. Zomrel ako chlap. Ak niekedy uvažoval o smrti, iste si ju želal takto nejako podobne…

Úprimnú sústrasť rodine.

 

Malá, trošku úsmevnejšia, pripomienka F. Keleho z môjho pôvodného blogu:

http://www.pf.blog.sk/detail-ako-som-sa-stal-cestovatelom-*-oprava–pestovatelom-spomienok.–pokus-o-cestopis-na-pokracovanie—-2.-cast-.html?a=2ab1114b5d41139c74525b332b5680b8

Zážitok z dnešného dňa. . .

25.04.2024

Vybral som sa dnes na Miestny úrad Bratislava – Staré Mesto, aby som tam, ako budúci člen okrskovej volebnej komisie v eurovoľbách, podpísal potrebné dokumenty. Prechádzal som cez Hviezdoslavovo námestie a už diaľky som zbadal pred americkou ambasádou veľký zhluk ľudí. Prekvapilo ma to, pretože som nevedel o žiadnej protestnej, ani inej akcii a väčšinou o nich [...]

O Pelleho víťazstve

07.04.2024

Treba povedať, že Pellegriniho víťazstvo bolo napriek očakávaniam a odhadom výrazné! A bolo by bývalo omnoho, omnoho výraznejšie, ak by sa na Slovensku viedla normálna demokratická a slušná predvolebná kampaň. To, čo prevádzal Matovič tesne pred volebným dňom, bolo to najhlbšie dno a mne sa z neho chcelo naozaj zvracať. Ukázalo sa, že najväčším homofóbom na [...]

O Pelém a o hre proti nemu

05.04.2024

Keďže sme dnes v období volebného moratória, nejdem písať politizujúce články podporujúceho niektorého z kandidátov. Nechcem porušovať zákon. Vo svojom dnešnom príspevku sa chcem venovať najlepšiemu futbalistovi všetkých čias, Brazílčanovi Pelému (Edson Arantes do Nascimento). Uvediem krátky citát z autobiografickej knižky skvelého českého [...]

jazierko, záhradné jazierko, zima, mráz

SHMÚ: Na celom Slovensku sa v noci môže vyskytnúť prízemný mráz

25.04.2024 17:18

Slovenský hydrometeorologický ústav vydal výstrahu prvého stupňa.

kvet, strom, sneh, úroda, mrazy

Mrazy v Česku boli pre ovocinárov fatálne. Mnohí hlásia stopercentnú škodu

25.04.2024 16:52

Hovorí sa o najhoršej situácii za posledných sto rokov. Odhadom už bolo zničených približne 100 000 ton ovocia.

SIS / Slovenská informačná služba /

Slovensko dostáva už len filtrované informácie od tajných služieb, tvrdí Galko. Gašpar to označil za hoax

25.04.2024 16:16

Poslanec Tibor Gašpar dodal, že výmeny informácií na úrovni spravodajských služieb nie sú verejné veci.

harvey Weinstein

Súd zrušil odsúdenie Weinsteina za sexuálne delikty, začne sa nový proces

25.04.2024 16:02, aktualizované: 16:09

Na slobodu sa 72-ročný Weinstein podľa CNN nedostane.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 593
Celková čítanosť: 2126092x
Priemerná čítanosť článkov: 3585x

Autor blogu

Kategórie