Založ si blog

Katastrofálne služby na bratislavskej Hlavnej pošte – 3. časť (odpoveď z Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb)

Pokračujem so zverejňovaní komunikácie medzi mnou a ľudmi zodpovednými za fungovanie firmy Pošta a.s.  Zároveň ma pochytila hrôza z toho, že ministrom zdravotníctva sa, ako vraj úspešný manažér, stane doterajší šéf bordelu zvaného Pošta a.s. Tomáš Drucker.

 

 

Vážený pán Ing. Ján Fľak PhD., podpredseda Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb

Vďaka za Váš už druhý list. Chcem Vás informovať, že Vaša odpoveď ma absolútne neuspokojila.

Už vyzdvihnutie Vášho doporučeného listu včera o pol ôsmej večer (teda aby som spresnil, príchod na poštu 19,25, odchod z pošty 19,58) ma presvedčil o tom, že vo Vašom liste nie je ani zbla pravdy.

Vami uvádzaná norma „Požiadavky na kvalitu univerzálnej služby“, podľa ktorej priemerný čas čakania pri priehradke v čase špičkovej dennej prevádzky nemá byť väčší ako 12 minút, nefungovala ani včera. Strávil som na pošte dva krát dlhší čas, ako pripúšťa norma. Nehovoriac o tom, že ste nevysvetlili, ktoré hodiny na tejto pošte považujete za špičkovú prevádzku. Podľa Vašej definície (špičková denná prevádzka je prevádzka počas dvoch po sebe nasledujúcich hodín s najväčšou intenzitou poskytovanej služby) by totiž čakací čas mimo špičkových hodín mal byť ešte kratší!

Píšete, že na základe Vášho prešetrenia bolo zistené, že na Hlavne pošte v Bratislave je priemerný čas čakania v súlade s „Požiadavkami na kvalitu univerzálnej služby“, avšak v hraničných hodnotách. Nuž, ak moje včerajšie čakanie 33 minútové čakanie považujete za hraničnú hodnotu asi ste v škole neprospievali z matematiky, lebo mne to vychádza tak, že som čakal takmer dvojnásobok prípustného limitu.

Píšete, že pošta odo dňa 18. 2. 2016 posilnila počet priehradkových pracovníkov. Nuž v praxi sa to prejavilo tak, že včera namiesto obvyklých troch (už aj tak nedostatočných) okienok na vydávanie oznamovaných zásielok, boli otvorené len dve! A situácia vyzerala nasledovne: pred dvomi okienkami na vydávanie oznamovaných zásielok stál kľukatiaci sa had (2x zatočený), v ktorom stalo asi 25 ľudí. Pred tromi otvorenými okienkami peňažnej služby (vzadu) nebol po celý čas takmer nijaký zákazník a pri troch otvorených okienkach oproti výdaju oznamovaných zásielok boli kontinuálne vybavovaní jeden až dvaja ľudia. Okrem toho sa v priebehu môjho vyše polhodinového čakania presúšali po poštovej hale ďalšie pracovníčky, ktoré mali bohviečo na práci, ak vôbec niečo… Jedna z nich bola vedúca zmeny, alebo čosi podobné, skrátka, v ten večer zodpovedná osoba. Išiel som za ňou a spýtal sa, či vie, že podľa normy má zákazník čakať maximálne 12 minút. Priznala, že to vie. Spýtal som sa, prečo teda niečo neurobí, keď na pošte vidno očividne dosť pracovníčok, ale zlú organizáciu práce. Povedala, že nevie, čo má robiť. Vraj nie všetky pracovníčky, ktoré vidím, majú oprávnenie vydávať zásielky. A že či viem, aký majú mizerný plat. Nuž, plat možno majú neveselý, ale ani ja zďaleka nie som so svojimi príjmami spokojný, ale to neznamená, že budem osierať svojich klientov. Rozišli sme sa s nerozhodným výsledkom. Musím však priznať, že o chvíľu sa otvorilo ďalšie okienko a zákazníkov začala vybavovať samotná vedúca zmeny.

Vážený pán Ing. Fľak, píšete, že na Hlavnej pošte zvažujú inštaláciu vyvolávacieho systému. To je zaujímavý nápad – hlavne pre toho, kto sa na tom nič neriešiacom biznise spojenom s províziami bude podieľať. Netreba inštalovať vyvolávací systém, ale viac pracovníčok za okienka, resp. operatívne ich premiestňovať tam, kde mi horí úsek!

Naďalej teda očakávam nápravu a skutočné opatrenia na zlepšenie stavu, nie len byrokratické frázy. Zároveň vás informujem, že sa o problematiku budem ďalej zaujímať a budem sa usilovať ju aj medializovať nielen na svojom blogu.

S pozdravom

P. Fabian

IMG

Staré gumy

26.10.2017

Dcéra prezula auto do zimných gúm. Letné doniesla ku mne na uskladnenie. Po týždni si to rozmyslela, vraj sú už príliš staré (veľa nejazdila), budúci rok si kúpi nové. A tak som ich išiel viac »

Jama deravá, hlava boľavá

08.09.2017

Počas uplynulého víkendu som mal možnosť pozrieť si v rámci Kremnických gagov inscenáciu divadla Astorka s názvom Jama deravá. Netušil som o čom „hra“ je, vstupenky som mal voľné – viac »

Návrh víkendového programu č. 6

22.08.2017

(po kliknutí na fotografie sa zväčšia) Dnešný tip na víkend bude trochu špecifický a v tejto forme nie pre každého použiteľný. Je to spôsobený tým, že východiskovým bodom našej bicyklovej viac »

said

Duchovný Saíd spájaný s útokmi v Bombaji je na slobode

24.11.2017 08:01

Pri útokoch z roku 2008 prišlo o život vyše 160 ľudí.

Italy Migrants

Europarlament chce povinné kvóty na utečencov

24.11.2017 07:00

Bude Slovensko nútené prijímať utečencov na základe kvót? Európsky parlament by to chcel, ale jeho stanovisko je nateraz len jeho želaním.

mobil, platba mobilom, nákup, bezkontaktná, platba

Poľská vláda chce postupne zrušiť nedeľný predaj

24.11.2017 02:24

Poľská vláda vláda plánuje postupne do roku 2020 zrušiť nedeľný predaj, aby zamestnanci mali viac času na rodinu.

PZ SR

Zrážku troch vozidiel neďaleko Šamorína neprežili dve osoby

23.11.2017 21:38

Ďalšie tri osoby sú v opatere Záchrannej zdravotnej služby.

pfpf

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 178
Celková čítanosť: 389553x
Priemerná čítanosť článkov: 2189x

Autor blogu

Kategórie