Založ si blog

Balada o ruskom vajci

Minulý týždeň som zavítal do predajne potravín istého známeho obchodného reťazca. Chcel som si kúpiť niečo na desiatu. Prechádzajúc nerozhodne okolo regálov s dobrotami mi padol do oka téglik s ruským vajcom.

To som už dávno nemal! To si kúpim!

Veď cena dobrá, kalorická hodnota nevysoká, objem primeraný na zasýtenie…

Ako som sa rozhodol, tak som aj urobil.

Ruské vajce som s chuťou zjedol. Lenže večer sa dostavila prvá nevoľnosť. Počas noci som viac chodil ako ležal. Na misu v onej malej miestnosti som si striedavo sadal alebo pri nej kľačal. Na čelo mi stúpal studený pot, pokúšali sa o mňa mdloby. Keď som už z tela vrchom aj spodom vylúčil viac tekutín, ako som v ten deň prijal, zavolal som lekársku pohotovosť.

Prišli promptne. Diagnostikovali otravu. Otravu ruským vajcom. Pravdepodobne salmonela. Nasadili lieky. Hoci sa liečim, odvtedy je to so mnou nedobré, ešte som sa z tej pliagy celkom nevyhrabal.

Keďže som v ten deň už nič iné nejedol, zdroj otravy bol jasný: ruské vajce. Potvrdili to predsa aj vyšetrovatelia zo sanitky rýchlej zdravotnej pomoci!

Ale prečo sa to muselo stať práve mne?

Je pravda, že v šesťdesiatom ôsmom som protestoval proti príchodu ruských okupačných vojsk, dokonca som maľoval nápisy na steny a roznášal letáky – môj postoj bol vtedy jasne protiruský! Ale že by sa mi Rusi teraz, po takmer 50 rokoch za moju diverznú činnosť mstili?  Myslel som si, že je to už premlčané, odpustené. Ale čítal som, že Rusi vraj zradcom neodpúšťajú…

V odpadkovom koši som našiel téglik od ruského vajca a na ňom bol uvedený výrobca evidentne neruského pôvodu, ale vajce bolo predsa ruské, či nie? Veď to tam bolo jasne napísané! Vinník je jasný!

Okamžite som zatelefonoval všetkým členom svojej rodiny a známym – mojim spojencom v utrpení a informoval som ich o tom, čo sa mi stalo. Varoval som ich pred ruským vajcom a dôrazne ich žiadal, aby sa dištancovali od známeho obchodného reťazca, z ktorého vajce pochádzalo. Rodinní aj nerodinní spojenci akceptovali moje presvedčivé argumenty a jeden po druhom vyhodili zákaznícke karty onoho reťazca zo svojich peňaženiek. V niektorých rodinách jednu, ale v niektorých aj tri karty…

Nepripomína vám to istú absurditu týchto dní? Žiaľ, absurditu omnoho nebezpečnejšiu ako ruské vajce. Tu sa už ktosi pohráva s možnosťou vojny…   

President manufactory s r. o.

01.03.2024

Marketingové agentúry nám v priebehu pár týždňov vyrobili z neznámeho nímanda Andreja Kisku prezidenta. Nepoučili sme sa a v nasledujúcich voľbách nám marketingové agentúry vyrobili z neznámej ženy prezidentku. V oboch prípadoch občania volili ľudí, o ktorých celoživotnej histórii a celoživotných postojoch nič nevedeli. Bol im predložený len „skvostný“ [...]

Aká je lojalita Armády SR voči Ficovej vláde?

27.02.2024

Pre nasledujúci text nemám jednoznačné dôkazy, takže netvrdím, že sa nemôžem mýliť, ale vysvetlím, prečo si myslím, že omyl je vysoko nepravdepodobný. Dňa 24. februára 2024 som letel do cyperskej Larnaky. Let Ryainair č. 708, odlet z Viedne o 16,00. (Tieto presné údaje píšem pre prípadnú potrebu ministra obrany R. Kaliňáka). Lietadlo bolo plné. Okrem množstva [...]

Volyň na indexe?

24.02.2024

Dnes svoju trilógiu článkov venovaných filmu zakončím poslednou časťou. Včera som si premietol film Wojciecha Smarzowskeho Volyň. Ide o dve a pol hodiny trvajúcu historickú vojnovú drámu nakrútenú v roku 2016, teda ešte pred ruskou špeciálnou vojenskou operáciou na Ukrajine. Človeku sa až prieči pri takomto filme, z ktorého priam hmatateľne tryská zlo, napísať, že [...]

pellegrini korčok, tv markíza, debata

Posledný prieskum SANEP pred prezidentskými voľbami: Najskôr tesné, potom jasné

19.03.2024 12:30

Hlavnými favoritmi slovenských prezidentských volieb zostávajú Peter Pellegrini a Ivan Korčok. Ako ďaleko je od nich Štefan Harabin?

Bratislava protivládny protest rtvs

Pod hromadnú pripomienku liberálov k zmenám v RTVS sa podpísalo vyše 11 000 ľudí

19.03.2024 12:14

Návrh zákona nerozdeľuje súčasnú RTVS, mení však kreovanie orgánov telerozhlasu.

čaputová, pavel

Čaputová po schôdzke s Pavlom: Vzťahy medzi ČR a SR sú predurčené k blízkosti. Našu spoluprácu však treba budovať a upevňovať

19.03.2024 11:40

Prezidentka Zuzana Čaputová sa počas návštevy Prahy stretla so svojím českým náprotivkom Petrom Pavlom.

hlasovací preukaz

Hlasovací preukaz na prvé kolo volieb sa dá osobne vybaviť do piatka

19.03.2024 10:30

Vybaviť preukaz môže za voliča aj ním splnomocnená osoba.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 582
Celková čítanosť: 2086345x
Priemerná čítanosť článkov: 3585x

Autor blogu

Kategórie