Tomáš Klus a stav spoločnosti

23. apríla 2015, Pavol Fabian, Dianie okolo nás

Zastavil ma na ulici sused, vraj či idem s manželkou na dnešný koncert Tomáša Klusa aj ja.

„Nejdem.“ odpovedal som.

„Prečo? Veď on má také zaujímavé texty, ktoré sú presne v duchu tvojich názorov na dianie v spoločnosti…“ namietol nechápajúc.

„To možno má, ale dokiaľ tie texty nepríde zaspievať na námestie, napríklad na dnešnú demonštráciu proti základniam NATO o 16,30 na Hviezdoslavovom námestí, tak je to síce sympatický, ale napriek všetkému len salónny pindalista.“ odpovedal som.

Doba je totiž naozaj zrelá na zmenu, ale zmena nepríde voľbami. Vo voľbách si volíme len namodralých alebo načervenalých hovorcov nadnárodných koncernov a domácich oligarchov (viď. napr. „riešenie“ Váhostavu). Presne v duchu onoho známeho – keby voľby niečo mohli zmeniť, dávno by ich zakázali.

Doba je zrelá na zmenu a k nej by mohol prispieť aj Tomáš Klus. Je totiž jednou z rešpektovaných postáv slovenských a českých regiónov. A len rešpektovaní ľudia môžu a musia ľuďom vysvetliť, že zmenu neprinesú žiadne voľby, ale len nová revolúcia. Revolúcia so všetkým, čo k revolúciám patrí (nebudem tu vymenovávať, čo pod tým myslím, aby ma ktosi nezažaloval za rozdúchavanie nieviem čoho…).

Ak by teda Tomáš Klus chcel zmenu naozaj, je určite jedným z tých, ktorý by ľudí mohol k nej nasmerovať a viesť. Lenže to by musel myslieť vážne. Zatiaľ to vyzerá len tak, že ryžuje na depresívnych náladách nešťastných spoluobčanov.