Katastrofálne služby na bratislavskej Hlavnej pošte – 1. časť

11. februára 2016, Pavol Fabian, Dianie okolo nás

Bratislavská Hlavná pošta s neobarokovými a neorenesančnými motívmi je pekná, zvlášť jej listová hala, ktorú stojí za to ukázať aj zahraničným návštevníkom.

A to je asi tak všetko dobré, čo sa o tejto pošte na námestí SNP dá napísať.

V Listovej hale je, ak sa nemýlim 16 okienok. Otvorených býva šesť až osem. Po 18,00 väčšinou len štyri. Prosto katastrofa.

V časoch, keď pošte odbudlo kopec práce (telegramy sú zrušené, namiesto listov ľudia píšu maily a balíky rozvážajú aj iné kuriérske spoločnosti), navyše prácu a evidenciu zásielok uľahčujú počítače, tak v dnešnej dobre nie je výnimka čakať na vydanie doporučenej zásielky aj hodinu (napr. 10. februára 2016 okolo 18,50).

Chápem námietky, že nemôžu byť otvorené všetky okienka, pretože kto by tých ľudí zaplatil, ale ak v zadnej časti (peňažné služby) sedia ženy, ktoré nemajú do čoho pichnúť, a po hale a v zákulisí sa tmolia ďalšie, ktoré sa na obsluhe klientov nijako nepodieľajú, logicky človek musí prísť k úvahe, že ktosi, kto by mal prácu organizovať, zlyháva. A taký človek nemá čo na svojom mieste robiť. Je nemysliteľné, aby človek v 21. storočí, na pošte vybavenej počítačmi čakal na vydanie zásielky hodinu! Nehovoriac o tom, že pred poštou sú pre klientov vyhradené len dve (!) parkovacie miesta – aj to obmedzené dopravnou značkou na 15-minútové povolené státie. Čiže aj sama pošta, asi v dohode s dopravnými inžiniermi navrhujúcimi dopravnú značku, kalkulovala, že človeku by nemalo od zatvorenia po otvorenie auta vybavovanie na pošte trvať viac ako 15 minút. Realita je výrazne iná!

Dve parkovacie miesta sú vyslovene nepostačujúce a ak človek v zúfalstve odstaví auto na zakázanú „štráfovanú“ plochu (kde mimochodom nikomu neprekáža) s obľubou ho odchytávajú mestskí či štátni policajti, ako keby nemali nič dôležitejšie a najmä zmysluplnejšie na práci. Väčšinu parkovacích miest na nám. SNP majú totiž vyhradené taxikári a ty občan si môžeš pískať. Veď načo vychádzať v ústrety občanovi, ak možno vyjsť v ústrety všelijakým taxikárskym lobistickým skupinám – to aspoň niečo hodí, nie?

Uvedomujem si, že otázka parkovania asi nie je úplne v kompetencii pošty, ale určite by pošta ako štátna organizácia mohla na príslušných miestach zalobovať v prospech svojich zákazníkov aj v tejto otázke.

Tento list posielam súčasne vedeniu Slovenskej pošty a na Ministerstvo dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja SR. Očakávam, že ma v krátkom čase budú informovať o vykonaných opatreniach na zlepšenie poskytovania služieb na bratislavskej Hlavnej pošte.