Katastrofálne služby na bratislavskej Hlavnej pošte – 2. časť (odpoveď na sťažnosť na pomery na bratislavskej Hlavnej pošte)

15. marca 2016, Pavol Fabian, Dianie okolo nás

11. februára 2016 som na svojom blogu uverejnil článok o katastrofálnych službách na bratislavskej Hlavnej pošte na nám. SNP. Týkal sa v poslednom čase takmer pravidelného, vyše hodinového čakania pred okienkom a nedostatočného počtu parkovacích miest. Článok som v podobe sťažnosti poslal aj na príslušné úrady. TU

Približne o týždeň mi prišla odpoveď z Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb.

Z listu som sa dozvedel, že Pošta a.s. má interný predpis, podľa ktorého by čakanie pred prepážkou nemalo byť dlhšie ako 12 minút! Nuž, to sa mi za posledných 10 návštev Hlavnej pošty podarilo maximálne raz.

Píšem to tu preto, aby ste aj vy ostatní vedeli, že keď čakáte v rade na pošte dlhšie ako 12 minút, ste oprávnení sa sťažovať a dožadovať sa nápravy. Podpredseda Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb Ing. Fľak PhD. mi napísal, že na základe môjho podania preveria priemerný čas čakania na pošte Bratislava I.

Takže teraz očakávam správu, ako preverovanie dopadlo.

Ohľadom parkovania pred poštou mi poslal list JUDr. Slavomír Mulica, vedúci odboru kontroly, inšpekcie a sťažností akciovej spoločnosti Slovenská pošta. (mimochodom, čudujem sa, že pošta zostala slovenská a nepremenovali ju rovnako hlúpo ako Slovenskú národnú radu a Slovenský rozhlas a Slovenskú televíziu na Poštu Slovenskej republiky).

Hoci som vo svojej sťažnosti uviedol, že:

„si uvedomujem, že otázka parkovania asi nie je úplne v kompetencii pošty, ale určite by pošta ako 
štátna akciovka mohla na príslušných miestach zalobovať 
v prospech svojich zákazníkov aj v tejto otázke.“

 

doktor Mulica mi napísal:

IMG_0001a

 

Preložené do reči obyčajných ľudí, pán doktor píše:

Máme ťa na háku a rob si s tým čo chceš!“

V tej odpovedi totiž nie je ani náznak záujmu Slovenskej pošty o svojho zákazníka. Normálne by totiž bolo, keby napísal čosi ako:

„O tomto probléme vieme a v minulosti sme sa už neraz pokúšali na Miestnom úrade Bratislava – Staré mesto, resp. na Magistráte čosi v tejto veci zmeniť (vrátane uvedenia odkazov na túto aktivitu), ale zatiaľ sa nám to nepodarilo.“

alebo keby napísal čosi ako:

„Ďakujeme, že ste nás upozornili na tento problém. V najbližšom období vstúpime do rokovaní s Miestnym úradom Bratislava – Staré Mesto a s Magistrátom, aby sme zadovážili pre našich klientov viac parkovacích miest.“

Takto som sa dozvedel, že pre pána Mulicu som len obyčajná nezaujímavá nula.

Keby som ho zamestnával ja, mal by u mňa problém obhájiť svoje zotrvanie vo funkcii.

IMG_0001IMG_0002