Založ si blog

Kto by bol vinný?

 

Pred pár dňami som bol navštíviť kamarátku, ktorá si pár dní v mesiaci privyrába ako výčapníčka v jednom pohostinstve. Pretože som bol autom, požiadal som ju o nealkoholické pivo.

Povedala mi, že nemá Birell, či vraj môže byť nealkoholický Budvar. Súhlasil som, veď nealkoholické pivo je vždy len nealkoholické pivo, pochutnať sa na ňom nedá…

Zotrvali sme v príjemnom rozhovore a po dopití piva som sa zberal na odchod. Tesne pred ním som ešte pochváli pivo: „Počuj, ten Budvar vyrába celkom dobré nealko pivo…“

 

Kamarátku som stretol o dva dni. Tesne po mojom odchode vraj zistila, že mi namiesto nealkoholického Budvaru dala alkoholickú dvanástku.

Nuž, je to moja pivárska hanba, že som to nedokázal identifikovať, hoci ku cti mi azda slúži, že som to výnimočne chutné „nealko“ pochválil.

Kamarátka celý čas po mojom odchode z krčmy tŕpla, či jej nezavolám, že ma zastavili policajti a dali mi fúkať.

Nič také sa, našťastie, nestalo.

Lenže teraz mi v hlave vŕta otázka a na tú by som chcel od právnicky podkutých kolegov-blogerov odpoveď.

Ak by som nebodaj spôsobil dopravnú nehodu, resp. ani by som ju nemusel spôsobiť ja, len by mi ktosi vbehol pod auto alebo by som sa stal účastníkom ťažkej dopravnej nehody, ako by to bolo s mojou vinou? Alkoholický nápoj som predsa nepožil úmyselne!

Pri hľadaní odpovede kalkulujme s tým, že kamarátka je čestná osoba a k svojmu „previneniu“ by sa priznala.

Fakt ma odpoveď na mieru môjho hypotetického zavinenia zaujíma. Len nepíšte, prosím, nič v duchu: záleží od toho, či by sa to stalo Labudovi, Skrúcanému, Lipšicovi alebo obyčajnému človeku (obyčajnému s malým o).

Vopred vďaka za všetky odpovede.

Zážitok z dnešného dňa. . .

25.04.2024

Vybral som sa dnes na Miestny úrad Bratislava – Staré Mesto, aby som tam, ako budúci člen okrskovej volebnej komisie v eurovoľbách, podpísal potrebné dokumenty. Prechádzal som cez Hviezdoslavovo námestie a už diaľky som zbadal pred americkou ambasádou veľký zhluk ľudí. Prekvapilo ma to, pretože som nevedel o žiadnej protestnej, ani inej akcii a väčšinou o nich [...]

O Pelleho víťazstve

07.04.2024

Treba povedať, že Pellegriniho víťazstvo bolo napriek očakávaniam a odhadom výrazné! A bolo by bývalo omnoho, omnoho výraznejšie, ak by sa na Slovensku viedla normálna demokratická a slušná predvolebná kampaň. To, čo prevádzal Matovič tesne pred volebným dňom, bolo to najhlbšie dno a mne sa z neho chcelo naozaj zvracať. Ukázalo sa, že najväčším homofóbom na [...]

O Pelém a o hre proti nemu

05.04.2024

Keďže sme dnes v období volebného moratória, nejdem písať politizujúce články podporujúceho niektorého z kandidátov. Nechcem porušovať zákon. Vo svojom dnešnom príspevku sa chcem venovať najlepšiemu futbalistovi všetkých čias, Brazílčanovi Pelému (Edson Arantes do Nascimento). Uvediem krátky citát z autobiografickej knižky skvelého českého [...]

Andrej Danko, semafor

Polícia zverejnila po viac ako troch mesiacoch video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43, aktualizované: 13:04

Zábery pochádzajú z kamery električky.

Antony Blinken / Si Ťin-pching /

USA a Čína musia byť partnermi, vyhlásil prezident Si na stretnutí s Blinkenom

26.04.2024 12:24

Americký minister zahraničných vecí, ktorý v piatok končí návštevu Číny, predtým rokoval so svojím čínskym náprotivkom Wang Iom viac ako päť a pol hodiny.

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21, aktualizované: 12:25

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB Observatórium.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 593
Celková čítanosť: 2127279x
Priemerná čítanosť článkov: 3587x

Autor blogu

Kategórie