Založ si blog

Archív: máj, 2020

Sú Slováci hlúpi?

Rozhodne nepatrím k tým, ktorí sa hanbia hrdo vysloviť oficiálny názov nášho štátu a radšej nazývajú slovenské územie „touto krajinou“. Naopak, 1. január 1993 som s nadšením privítal. Slovensko mám rád, pretože je pekné a rozmanité a bývajú tu múdri a šikovní ľudia. To je môj dlhodobý názor… Čím sme však časovo vzdialenejší od roku 1989, tým […]

Pokračovanie článku

Lip-šic!

Podľa Slovníka slovenského jazyka slovo šic patrí do kategórie citosloviec a vyjadruje odháňanie (napr. mačiek). Z toho by po jazykovej stránke mohlo vyplývať čo znamená Lip-šic! Vládna koalícia však, ako sa zdá, má iný názor. Má ústavnú väčšinu a ak sa práve neháda, tak dokáže schváliť, čo len chce. Napríklad zmenu voľby generálneho prokurátora tak, aby […]

Pokračovanie článku

Z denníka karanténovaného – 9. časť

Slovo karanténa podľa Slovníka cudzích slov znamená dočasné obmedzenie pohybu osoby podozrivej z infekčnej choroby, odlúčenie, oddelenie, dočasná izolácia… Na tejto definícii ma znepokojuje slovíčko: dočasné. S týmto slovkom mám totiž neblahé skúsenosti. Mám na mysli tzv. dočasný pobyt sovietskych vojsk. Dočasnosť by mohla byť regulárnou fyzikálnou […]

Pokračovanie článku

Z denníka karanténovaného – 7. časť

Covidové obdobie je obdobie plné stresu. Nútený pobyt doma si všetci chceme nejako spríjemniť. Neviem ako u koho, ale u nás sa to deje aj prostredníctvom zvýšeného nákupu sladkostí. Odborníci vravia, že negatívne pocity často zaháňame sladkosťami, najmä pri nedostatku serotonínu. Ten je považovaný za hormón prispievajúci k pocitu pohody a šťastia. Jeho nedostatok […]

Pokračovanie článku

Z denníka karanténovaného – 6. časť

Nakupovať potraviny u nás chodím ja. Vyslúžil som si to tým, že som kedysi pred manželkou pri spomínaní na časy základnej vojenskej služby neuvážene spomenul, že na vojne som bol provianťákom. Podajte žene prst… odvtedy som zásobovačom našej rodiny. V covidových časoch chodím na nákupy maximálne 1x za 7-10 dní. Presne tak, ako to odporúčajú epidemiológovia. […]

Pokračovanie článku

Lesanka na Kačíne 1. 1. 2019 – 31. 12. 2019

Jednominútové videjko… Lesanka na Kačíne 1. 1. 2019-31. 12. 2019

Pokračovanie článku

Z denníka karanténovaného – 5. časť

Odviezol som manželku do práce a vrátil som sa domov. Čo s načatým karanténnym dňom? Podľa epidemiológov sa máme čo najviac zdržiavať doma, ale iní lekári nám zas radia, aby sme išli do prírody, pretože vplyvom slnečného žiarenia vytvorený vitamín D je veľmi dobrý na podporenie imunity. Odborníci tvrdia, že ľudské telo vie počas 30 minútového letného […]

Pokračovanie článku

Falošné uspokojenie?

Nálada v spoločnosti sa pomaly vracia do normálu. Veď slnko začalo viac svietiť, testujeme viac ľudí a prípadov covidu-19 je menej. Ideme otvárať ďalšie a ďalšie obchody a to dodáva zvlášť metrosexuálom pocit návratu k predošlému stavu. Grupujeme sa bez rúšok pri krčmách zmenených (zatiaľ) na výdajne piva. Nastáva isté uspokojenie, ktoré, priznávam sa, doľahlo […]

Pokračovanie článku
Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

Medvedica s mladými v uliciach Žiaru, zvýšte opatrnosť. Na miesto smeruje zásahový tím

26.04.2024 16:09

Pohyb medvedice spozorovali v okolí Šibeničného vrchu a na Slnečnej stráni v blízkosti cesty na Partizánskej ulici.

Polícia po viac ako troch mesiacoch zverejnila video z Dankovej nehody

Polícia po viac ako troch mesiacoch zverejnila video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43

Zábery pochádzajú z kamery električky. K dopravnej nehode lídra SNS došlo 11. januára v bratislavskej Dúbravke.

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

Prepych a pád Putinovho generála. Aký luxus si užíval a ohrozí jeho škandál ministra obrany?

27.04.2024 06:00

Timur Ivanov protekčne prideľoval zákazky podnikateľovi, ktorý mu na revanš bezplatne postavil vilu a zadarmo obnovil nehnuteľnosť z 19. storočia.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 593
Celková čítanosť: 2128086x
Priemerná čítanosť článkov: 3589x

Autor blogu

Kategórie