Založ si blog

Vietnam slovom aj obrazom – 20. časť

Po návrate do mestečka Van Lam, kde sme boli ubytovaní, sme sa  venovali už len kupovaniu suvenírov (najviac miesta zabrali dva tradičné vietnamské klobúky), posedávaniu na skvelých ovocných koktailoch a prechádzkam v okolí nášho ubytovania. V lokalite sú skvelé podmienky na cykloturistiku – tým myslím málo frekventované a pritom väčšinou asfaltové chodníky, nie ponuku bicyklov! My sme sa vydali po okolí peši a objavili sme viacero drobných svätýň, v jednej z nich aj staršieho pána, ktorý koncertoval sám pre seba, ale aj pre náhodných návštevníkov na akomsi starom vietnamskom hudobnom nástroji.

 

https://www.youtube.com/watch?v=jwq2LQT6Bvs

 

Počas spiatočného letu do vlasti sme opäť prestupovali v katarskej Dohe. Časový rozdiel medzi dvomi letmi tentoraz nebol dvojhodinový, ale takmer deväťhodinový, takže sme využili ponuku letiskového hotela. Hoci letiskové hotely bývajú väčšinou skromne zariadené a strohé (aspoň tie, ktoré som doteraz zažil na vlastnej koži), tu mala izba rozmery bedmintonového ihriska, a  posteľ bola taká veľká, že by sa v nej dal usporiadať gangbang svojou početnosťou zapísateľný do Guinessovej knihy rekordov. Zariadenie bolo pomerne luxusné, telefón bol k dispozícii dokonca aj na wc (to azda, keby sa vám minul papier, aby ste si mohli zavolať hotelovú obsluhu?).

Po celodennom cestovaní som pochopiteľne využil sprchu a ešte nedokonalo utretý a teda nahý som z nej vyšiel do hlavnej miestnosti. Nič netušiac som odhrnul záves na obrovskom okne a v tom momente som od neho zdesene odskočil. Z okna sme mali dokonalý výhľad do hlavnej odbavovacej haly katarského letiska, kde sa pohybovali stovky ľudí. Stačilo im mierne zdvihnúť zrak a zbadali by v okne nechtiac exhibujúceho Slováka.

https://www.youtube.com/watch?v=Fpvc_k1PdCg

 

Vietnamské klobúky, ktoré som viezol ako suveníry pre dvoch známych a ktoré som kúpil dokopy za hodnotu asi troch eur som pri prestupe v Dohe zabudol v lietadle. Pokúšal som sa kontaktovať miestne oddelenie Strát a nálezov, kde ma ubezpečovali, že všetko, čo sa nájde zabudnuté v lietadle im dodajú do skladu, ale upratujúci zriadenci zjavne nepovažovali klobúky po 1,50 eura za nevyhnutné k môjmu ďalšiemu životu.

Klobúky sa nenašli.

Keďže jeden z klobúkov som nutne potreboval a už vopred som ho sľúbil priniesť, neostalo mi iné, ako ho doma zohnať cez akýsi e-shop.

Za 13 eur.

Ale inak je Vietnam fajn. Mňa príjemne prekvapil. Dokonca som ho zaradil medzi tri najzaujímavejšie krajiny, ktoré som vo svojom živote navštívil (a to som ich navštívil už vyše päťdesiat.)

 

(Všetky fotografie sa po kliknutí na ne zväčšia)

Zdroj fotografií: autor textu

 

Zážitok z dnešného dňa. . .

25.04.2024

Vybral som sa dnes na Miestny úrad Bratislava – Staré Mesto, aby som tam, ako budúci člen okrskovej volebnej komisie v eurovoľbách, podpísal potrebné dokumenty. Prechádzal som cez Hviezdoslavovo námestie a už diaľky som zbadal pred americkou ambasádou veľký zhluk ľudí. Prekvapilo ma to, pretože som nevedel o žiadnej protestnej, ani inej akcii a väčšinou o nich [...]

O Pelleho víťazstve

07.04.2024

Treba povedať, že Pellegriniho víťazstvo bolo napriek očakávaniam a odhadom výrazné! A bolo by bývalo omnoho, omnoho výraznejšie, ak by sa na Slovensku viedla normálna demokratická a slušná predvolebná kampaň. To, čo prevádzal Matovič tesne pred volebným dňom, bolo to najhlbšie dno a mne sa z neho chcelo naozaj zvracať. Ukázalo sa, že najväčším homofóbom na [...]

O Pelém a o hre proti nemu

05.04.2024

Keďže sme dnes v období volebného moratória, nejdem písať politizujúce články podporujúceho niektorého z kandidátov. Nechcem porušovať zákon. Vo svojom dnešnom príspevku sa chcem venovať najlepšiemu futbalistovi všetkých čias, Brazílčanovi Pelému (Edson Arantes do Nascimento). Uvediem krátky citát z autobiografickej knižky skvelého českého [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 593
Celková čítanosť: 2127770x
Priemerná čítanosť článkov: 3588x

Autor blogu

Kategórie