Príručka samovraha – 34. časť

V texte sú použité poznámky pod čiarou, nachádzajú sa na konci článku)

Ak v byte nemáte vhodný hák, použiteľná väčšinou býva aj povala. Na nej sa nachádza množstvo všelijakých nosných trámov, a ak dom nie je v správe 1. bratislavskej komunálnej, tak je dosť možné, že niektorý z nich nebude prehnitý. Ak ste po vystúpení na najvyššie poschodie s prekvapením zistili, že povalu nemáte[1], môžete využiť stúpaním získanú nadmorskú výšku a operatívne zmeniť obeseneckú samovraždu za skokovú.

Ak sa vešiate v prírode, nevešajte sa priamo na značkovanom turistickom chodníku. Turistov, pred ktorými sa znenazdajky zjavia hompáľajúce sa nohy, by mohol trafiť šľak. Častý výskyt obesencov na turistických chodníkoch vo Vysokých Tatrách by mohol uškodiť ich povesti[2].

Ak nemáte povolenie z ministerstva životného prostredia, odboru posudzovania vplyvu na životné prostredie, v žiadnom prípade sa nevešajte na chránené stromy! Mohli by ste dostať pokutu[3]!

Športoví gymnasti, u ktorých bežnou súčasťou cvikovej zostavy býva vis na hrazde, majú už natrénované a ak by chceli so životom skoncovať, stačilo by im športový výkon len mierne modifikovať.

Ako už bolo spomenuté, pri samovražde obesením je najlepšie slučku umiestniť na hlavu. Iné časti tela nie sú príliš vhodné, i keď v hovorovej reči je nesmierne populárne:

„Obesím ťa za …. do prievanu!“

 

Pred samotným obesením sa odporúča vyrátať si tzv. BMI index podľa vzorca:

m

BMI =   —–

h2

pričom m = telesná hmotnosť v kilogramoch a h = telesná výška v metroch.

Na internete sa pomerne jednoducho dajú nájsť tzv. BMI kalkulačky na uľahčenie výpočtu. Na základe hodnoty, ktorá vám vyjde z uvedeného vzorca sa zaradíte do jednej 5 piatich kategórií:

  1.  do 18,5     podvýživa
  2.  18,5 – 25   ideálna, zdravá váha
  3.  25 – 30     mierna nadváha
  4.  30 – 40     obezita
  5.  nad 40      ťažká obezita (v hovorovom žargóne – tlstý jak sviňa)

 

Prečo je to dôležité?

Nuž preto, že pri obesení sa môžete buď zadusiť, alebo si zlámať väzy. Príjemnejšia a najmä rýchlejšia smrť nastáva bezpochyby pri zlámaných väzoch. O tom, či sa pri skoku do prázdna so slučkou na krku zadusíte alebo si zlámete väzy rozhoduje:

  1. výška skoku
  2. vaša telesná hmotnosť

Čím je vaša telesná hmotnosť vyššia, tým je väčšia šanca, že si väzy zlámete. Presnejšie povedané, ľudia s BMI indexom nad hodnotu 30 (obezita a ťažká obezita) majú takmer isté, že si ich pri vešaní zlámu. To je jediná výhoda nadváhy! Inak obezita prináša samé nevýhody: zvýšený krvný tlak, choroby srdca, choroby kĺbov, choroby ciev, neschopnosť prejsť dverami lodnej kajuty…

Ak patríte k zdravo žijúcim a teda chudým ľuďom a nechcete sa pri vešaní dusiť, môžete si pred skokom na nohy zavesiť nejakú záťaž. U človeka priemerného vzrastu, záťaž by mala vážiť minimálne 20 kilogramov.

Ak ste náruživý pivár môžete sa pokúsiť záťaž vyriešiť vypitím niekoľkých krígľov, hoci 20 kg = cca 40 pív… a to teda neviem, či ste až taký dobrý…

Ako záťaž si môžete o nohu priviazať prakticky čokoľvek, čo je skladné, teda menších rozmerov – ideálne sú kotúče nakladacej posilňovacej činky, vrece cementu, alebo nevýkonný kolega z práce, o ktorom sa váš riaditeľ vyjadril, že je pre podnik záťažou.

Ak ste pred činom na upokojenie zhltli tabletku nejakého sedatíva a teraz z neho máte ťažké viečka, nespoliehajte sa na to, že práve tie budú onou dostatočnou záťažou.

V bežnej obeseneckej praxi sa vyskytli aj úmrtia u ľudí, ktorí sa obesili za iné časti tela. Známe sú napríklad prípady horolezcov, ktorí vypadli zo steny a ostali visieť na lane v sedacom a hrudnom úväze a hoci nezranení, nedokázali sa priblížiť naspäť k stene. Kým prišiel na pomoc vrtuľník so záchranármi, v dôsledku kolapsu obehovej sústavy priškrtenej popruhmi sedacieho úväzu došlo k fatálnemu koncu. Ako však už bolo spomenuté, týchto ľudí nemožno považovať za samovrahov, hoci niektorí ľudia si to o nich myslia.

[1] Týka sa to obyvateľov paneláku, ktorí po celý svoj život neboli v dome vyššie, ako na vlastnom poschodí…

[2] Povesti Tatier, nie aktérov samovraždy – aby bolo jasné!

[3] K žiadosti o povolenie treba priložiť 5 eurový kolok! Vybavením potrebného povolenia sa vyhnete 2 000 eurovej pokute!

Ešte o slintačke

02.04.2025

V minulom článku uverejnenom v Hlavných správach (link: TU) som písal o svojich podozreniach, akým spôsobom mohlo dôjsť k vzniku slintačkového (slintačka a krívačka, ďalej len SLAK) ohniska v Kisbajcsi v Maďarsku blízko slovenských hraníc. Až po napísaní článku som sa dozvedel, že na farme v Kisbajcsi pracovali egyptskí dojiči. A teda logicky, namiesto mojich trošku [...]

Krátka správa z cesty

27.03.2025

Včera som sa vrátil z výletu do Barcelony a Andorry, ktorý bol kratší, ako by sa mi žiadalo… Bolo tam fajn. Okrem iného aj preto, lebo ani v Barcelone, ani v Andorre som nevidel jedinú ukrajinskú vlajku. Akurát v Andorre som zazrel vtáčie búdky pre ukrajinských sťahovavých vtákov vyhotovené nielenže v národných farbách, ale aj v ich správnom poradí… Zazrel [...]

Malá príhodka zo života

17.03.2025

Včera som bol na Žabotovej ulici pod schodmi čakať na manželkin vlak. Zaparkoval som pri ošarpanej výmenníčke a sedel v aute. Zrazu z Palárikovej ulice prudko vyrazil asi štyridsaťročný chodec a krútil imaginárnym volantom. Pred reštauráciou Moree prudko zaflekoval, pozrel sa do imaginárneho spätného zrkadielka a otočil imaginárne auto do protismeru – bolo tam totiž [...]

medveď hnedý

Medvedica napadla turistu v poľských horách, prežil so zranením

02.04.2025 22:41

Skorá jar je obdobím, keď sú medvede hladné, podráždené a mimoriadne nebezpečné.

Benjamin Netanjahu

Izrael vykonal vzdušný úder v damašskej štvrti Barzá, píšu agentúry

02.04.2025 20:44, aktualizované: 21:19

Izraelská armáda doteraz vec nekomentovala.

Ruské jadrové manévre / Bombardér / Tu-22M3 /

V Irkutskej oblasti na Sibíri sa zrútil ruský bombardér, zahynul jeden pilot

02.04.2025 20:33

Stroj podľa neho havaroval pravdepodobne v dôsledku technickej poruchy.

prílet F16 Kuchyňa

Vzdušný priestor by sme si mohli strážiť sami už v lete, prišli ďalšie F-16. Do Kuchyne leteli na etapy

02.04.2025 20:05

Obe lietadlá boli dodané letecky v dvoch etapách, letom cez Atlantik na leteckú základňu Morón v Španielsku a následným preletom na letisko v Kuchyni.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 675
Celková čítanosť: 2438684x
Priemerná čítanosť článkov: 3613x

Autor blogu

Kategórie

Archív