Založ si blog

USA vs RF

Už opakovane som dostal mail s takýmito údajmi, ktorý má zjavne za cieľ ukázať, aké je to Rusko zlé a zaostalé. Neviem, aký je zdroj tých čísiel, ale nemám dôvod sa nazdávať, že by šíriteľ tabuľky chcel nadržiavať Rusom. Dovolil som si teda jednému zo šíriteľov v debate pod článkom napísať, ako odpoveď na jeho tabuľku:

„A teraz poďme na údaje o USA!“

Dostal som klasickú odpoveď:

„Však sa presťahuj do Ruska. Bol som v USA i v Rusku. Nedá sa porovnat’.“

A tak som si dal tú námahu a vyhľadal som si údaje o USA z hodnoverných zdrojov a prepočítal som obe krajiny na percentuálny podiel z počtu obyvateľov.

Vyšli mi čísla, ktoré uvádzam pod tabuľkou.

 

Prvé číslo je USA, druhé číslo RF:

Nemá vodovod                                  13,8%,19,5%

Nemá kanalizáciu                              20,0%, 23,6%,

nemá internet                                    12,66%, 52,7%

nemá auto                                            8,3%, 60,8%,

neprekročili hranice krajiny                40%, 74,32%

trpí chronickým alkoholizmom             4,53%, 3,37%

drogovo závislí                                     5,95%, 6,08%

duševne chorí                                      15,01%, 1,35%

trpí na tbc                                              3,92%, 0,67%

nakazených aids-om                             0,36%, 1,68%

 

Ťažko povedať, ktoré parametre patria k tým najzásadnejším. Ja napríklad za taký parameter nepovažujem vlastníctvo auta, zvlášť pri súčasnom európskom preferovaní predražených, nezmyselných a rizikových elektromobilov. Navyše, rád by som videl technický stav všetkých tých amerických vrakov.

V každom prípade po zistení týchto čísel, nie som si úplne istý, kto z porovnania vyšiel horšie.

Tabuľku som poslal onomu človeku, ktorý mi odporučil presťahovať sa do Ruska.

Jeho odpoveď:

„Tak poďme, šup, šup, presťahovať sa do Novosibirska!“

Moja odpoveď:

„Bol som v Rusku trikrát. A aj na vidieku, nielen v Moskve a Petrohrade… nemal by som s tým problém…“

 

 

Zážitok z dnešného dňa. . .

25.04.2024

Vybral som sa dnes na Miestny úrad Bratislava – Staré Mesto, aby som tam, ako budúci člen okrskovej volebnej komisie v eurovoľbách, podpísal potrebné dokumenty. Prechádzal som cez Hviezdoslavovo námestie a už diaľky som zbadal pred americkou ambasádou veľký zhluk ľudí. Prekvapilo ma to, pretože som nevedel o žiadnej protestnej, ani inej akcii a väčšinou o nich [...]

O Pelleho víťazstve

07.04.2024

Treba povedať, že Pellegriniho víťazstvo bolo napriek očakávaniam a odhadom výrazné! A bolo by bývalo omnoho, omnoho výraznejšie, ak by sa na Slovensku viedla normálna demokratická a slušná predvolebná kampaň. To, čo prevádzal Matovič tesne pred volebným dňom, bolo to najhlbšie dno a mne sa z neho chcelo naozaj zvracať. Ukázalo sa, že najväčším homofóbom na [...]

O Pelém a o hre proti nemu

05.04.2024

Keďže sme dnes v období volebného moratória, nejdem písať politizujúce články podporujúceho niektorého z kandidátov. Nechcem porušovať zákon. Vo svojom dnešnom príspevku sa chcem venovať najlepšiemu futbalistovi všetkých čias, Brazílčanovi Pelému (Edson Arantes do Nascimento). Uvediem krátky citát z autobiografickej knižky skvelého českého [...]

EÚ / Eurovoľby /

Koľko zarábajú europoslanci? Pôsobenie v EP im prináša tisíce eur aj po odchode do penzie. Aké sú ich právomoci?

03.05.2024 11:49

Europoslanci zastupujú v Bruseli asi 450 miliónov občanov EÚ.

Izrael Gaza vojaci

Bola potvrdená ďalšia vražda rukojemníka v Gaze. Turecko obnoví obchod s Izraelom až v prípade mieru

03.05.2024 11:20

Turecko vo štvrtok zastavilo všetok vývoz a dovoz do a z Izraela s odvolaním sa na "zhoršujúcu sa humanitárnu tragédiu" na palestínskych územiach.

Polícia prehľadáva súdy, bomba

Na bratislavských školách nahlásili bombu. Polícia evakuuje študentov, niektoré rušia vyučovanie

03.05.2024 10:35, aktualizované: 11:32

Výhražný e-mail obdržali vo viacerých školách aj v bratislavskom Starom Meste.

Praha / Policie CZ /

Do českého gymnázia násilne vtrhol neznámy muž, polícia evakuovala študentov

03.05.2024 10:20

Polícia neskôr na Twitteri (X) uviedla, že zadržala podozrivého.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 593
Celková čítanosť: 2132690x
Priemerná čítanosť článkov: 3596x

Autor blogu

Kategórie