Založ si blog

Archív: august, 2024

Správa o ceste do Česka – 5. časť

Ďalšia trasa nás viedla okolo sútoku Labe s Cidlinou, potom okolo poľnohospodárskeho areálu zameraného na pestovanie ovocia, kde na jednej z hál veľký plagát lákal na výstavu melónov. Rád by som sa tam bol býval pozrel, pretože ja poznám len žltý a červený! Neviem si dobre predstaviť, čo na takej výstave môže byť vystavované iné… čas nám však nedovolil […]

Pokračovanie článku

Kuffa z ufa

Štefan Kuffa pôsobí na slovenskej politickej scéne ako mimozemský výsadok z ufa. Prekvapuje, zaráža, ohuruje, šokuje. Jeho najnovší čin v malej obci na východnom Slovensku Malá Franková opäť rozvíril hladinu verejných diskusií a vášni. Niet pochýb o tom, že Kuffa je náboženský fanatik. Dá sa pokojne povedať, že aj extrémista. A podľa toho, čo o ňom čítam, […]

Pokračovanie článku

Správa o ceste do Česka – 4. časť

Po prehliadke Mělníka naša trasa pokračovala opäť po ľavom brehu rieky Labe. Zanedlho sa pred nami otvoril pohľad na veľký chemický podnik. Prekvapila ma jeho obrovská rozloha porovnateľná azda aj s bratislavským Slovnaftom, hoci nie všetky budovy boli funkčné. Na dvoch z nich rástli statné stromy, z čoho usudzujem, že zanedbané boli už dlhý čas. Nemal som dobrý pocit […]

Pokračovanie článku

Správa o ceste do Česka – 3. časť

Ráno som zistil, že mám na zadnom kolese defekt. Opravil som ho a vyrazili sme na ďalšiu etapu našej cesty, ale keď sme sa asi po kilometri jazdy zastavili v akýchsi dedinských potravinách, aby sme si kúpili niečo na raňajky, zistil som, že defekt na tom istom kolese mám znovu. Napriek tomu, že som pneumatiku zodpovedne prehliadol a nevidel som nič, čo by mohlo byť […]

Pokračovanie článku

Správa o ceste do Česka – 2. časť

Na druhý deň sme vyrazili ďalej po prúde Labe k mestečku Kurort Rathen. Tu sme sa loďou prepravili na pravý breh rieky do kúpeľného mestečka Rathen. Nad prístavom sa vypína hrad Burg Altrathen. V malom prístave kotvia lode podobné voľakedajšiemu propeleru, ktorý v Bratislave prevážal pasažierov od Reduty do Petržalky. Turistické trasy sú tu dobre značené. Oproti […]

Pokračovanie článku

Správa o ceste do Česka – 1. časť

Tentokrát išlo o cyklistickú cestu. Hoci som bol v Čechách už viackrát v minulosti, väčšinou išlo o víkendové pobyty. Nedá sa to porovnať s tým, aké mám skúsenosti s Moravou. Na Morave som vyštudoval strednú školu, maturoval som z češtiny. Dokonca aj manželku som si zobral Moravanku hoci to nijako nesúviselo s mojím štvorročným pobytom na strednej škole […]

Pokračovanie článku

Otvorený list zamestnancov SND

OTVORENÝ LIST ZAMESTNANCOV SND Vážená pani ministerka, my, nespokojní umeleckí zamestnanci Opery Slovenského národného divadla v súvislosti s odvolaním z funkcie generálneho riaditeľa SND Mateja Drličku sa obraciame na Vás ako aktuálneho štatutárneho zástupcu Slovenského národného divadla so žiadosťou o riešenie situácie a prípadné vyvodenie zodpovednosti voči […]

Pokračovanie článku
Zrušte víkendové plány, vyzýva krízový štáb. Najhoršie počasie príde v sobotu, pripravujú sa aj evakuácie

Zrušte víkendové plány, vyzýva krízový štáb. Najhoršie počasie príde v sobotu, pripravujú sa aj evakuácie

13.09.2024 06:00

Výdatné dažde, záplavy, vietor a vyvrátené stromy. Víkend na západnom Slovensku vyzerá byť extrémne nepríjemný

Matoviča rozčúlil obed u prezidenta. Luxus za 2 800 eur, tvrdí. Palác zverejnil skutočný účet

Matoviča rozčúlil obed u prezidenta. Luxus za 2 800 eur, tvrdí. Palác zverejnil skutočný účet

12.09.2024 17:50

Štvrtkový obed prezidenta Pellegriniho s predstaviteľmi koalície nazval Matovič "obedom pre zločincov" za tisíce eur. Úrad prezidenta ukázal účtenku.

Šimkovičovej vyjadrili podporu zástupcovia kultúrnej obce. Tvrdia, že ich cieľom nie je politická aktivita

Šimkovičovej vyjadrili podporu zástupcovia kultúrnej obce. Tvrdia, že ich cieľom nie je politická aktivita

12.09.2024 17:28

Ministerka kultúry prijala zástupcov umeleckej obce na pôde ministerstva.

Putin: Útoky ďalekonosnými zbraňami v ruskom tyle zapoja NATO do vojny s Ruskom

Putin: Útoky ďalekonosnými zbraňami v ruskom tyle zapoja NATO do vojny s Ruskom

12.09.2024 19:19

Kyjev už mesiace nalieha najmä na Spojené štáty, aby zrušili obmedzenia týkajúce sa použitia amerických zbraní poskytnutých Ukrajincom.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 621
Celková čítanosť: 2254183x
Priemerná čítanosť článkov: 3630x

Autor blogu

Kategórie