Založ si blog

Poklad v kontajneri

Náhodný pohľad z okna v zamestnaní: v kontajneri sa prehrabuje bezdomovec.

Nič zvláštne.

Prehŕňajúcich sa bezdomovcov tam vídam dnes a denne viacero. Prichádzajú vo vlnách. Niektorých už poznám. Obchádzajú svoj revír s pravidelnosťou šinkansenu.

Odvrátil som pohľad a začal sa chystať z práce domov, trvá mi to asi desať minúť.

Ďalší pohľad z okna – záverečný pred odchodom:

Ten istý bezdomovec je ešte stále sklonený do toho istého zapáchajúceho kontajnera. Aké „bohatstvo“ tam dnes môže byť? Vysypal tam azda niekto omylom šperkovnicu? Sám som v minulosti omylom vyhodil do kontajnera kľúče od auta – samozrejme, prepadli sa až na samý spodok. Musel som celý vliezť dnu a trvalo mi zopár minút, kým som ich pomedzi odpovede na zvedavé pozdravy („Áááá, dobrý deň, pán doktor) – našiel.

Zamkol som ordináciu a s poskladanou kartónovou škatuľou, v ktorej mi doviezli lieky som zamieril ku kontajnerovému stojisku. Starší chlapík v obnosenom oblečení vytrvalo stál pri kontajneri – nehybný a v polovici prehnutý cez okraj plechovej nádoby ako schnúci uterák na sušiaku.

Až keď som podišiel úplne k nemu, zistil som, čo je vo veci.

Bezdomovec držal v ruke hrubú knihu, ktorú ktosi vyhodil a hoci sklonený nad nevábne páchnucou zmesou odpadkov, úplne opantaný dejom – čítal!

Neviem, čo to bola za kniha. Nechcel som ho vyrušovať zvedavými otázkami.

Len som si uvedomil, že toto je literárna kritika a recenzia diela v praxi.

K predmetnému dielu tá najpriaznivejšia, akú si len možno predstaviť.

O Pelleho víťazstve

07.04.2024

Treba povedať, že Pellegriniho víťazstvo bolo napriek očakávaniam a odhadom výrazné! A bolo by bývalo omnoho, omnoho výraznejšie, ak by sa na Slovensku viedla normálna demokratická a slušná predvolebná kampaň. To, čo prevádzal Matovič tesne pred volebným dňom, bolo to najhlbšie dno a mne sa z neho chcelo naozaj zvracať. Ukázalo sa, že najväčším homofóbom na [...]

O Pelém a o hre proti nemu

05.04.2024

Keďže sme dnes v období volebného moratória, nejdem písať politizujúce články podporujúceho niektorého z kandidátov. Nechcem porušovať zákon. Vo svojom dnešnom príspevku sa chcem venovať najlepšiemu futbalistovi všetkých čias, Brazílčanovi Pelému (Edson Arantes do Nascimento). Uvediem krátky citát z autobiografickej knižky skvelého českého [...]

K+K

04.04.2024

Pred pár dňami sme si pripomenuli 25. výročie bombardovania Juhoslávie vojskami NATO na čele s USA. Bombardovanie sa začalo pod falošnou/vymyslenou zámienkou o genocíde v Kosove (rovnako ako vojna v Iraku, ktorá začala zas pod falošnou/vymyslenou zámienkou – vlastníctva zbraní hromadného ničenia Husajnovým režimom.) Oba agresívne akty Severoatlantického paktu boli [...]

Trump

Porota, ktorá rozhodne o Trumpovi v historickom procese, je už kompletná

18.04.2024 23:26

Porota sa vyberala zo stoviek potenciálnych členov na základe série otázok, ktoré majú zaručiť, že sa budú rozhodovať nestranne.

farmári, poľsko, traktory

Poľskí poľnohospodári nepúšťajú kamióny cez hraničné priechody s Ukrajinou

18.04.2024 21:37

Naďalej tak protestujú proti prílevu lacného obilia z Ukrajiny.

keňa, vojaci

V Keni zahynulo pri páde vojenského vrtuľníka desať ľudí, vrátane veliteľa armády

18.04.2024 20:56

Vrtuľník havaroval krátko po štarte a potom začal horieť.

turecko, zemetrasenie, tokat

Stred Turecka zasiahlo zemetrasenie. Poškodilo niekoľko budov

18.04.2024 20:03

Zatiaľ nie sú správy o úmrtiach alebo vážne zranených.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 592
Celková čítanosť: 2120497x
Priemerná čítanosť článkov: 3582x

Autor blogu

Kategórie