Založ si blog

Príručka samovraha – 14. časť

Ak sa pri tvorbe vlastného rozlúčkového listu chcete inšpirovať poslednými slovami slávnych osobností, v nasledujúcich riadkoch nájdete posledné vyjadrenia takmer troch stovák zväčša všeobecne známych ľudí bližšej i vzdialenejšej histórie.

Harrison, George, anglický rockový gitarista, spevák a skladateľ, člen skupiny Beatles (2001):

„Milujte jeden druhého.“

Hegel, George Wilhelm Friedrich, nemecký filozof (1831):

„Len jediný človek mi rozumel… a ani ten mi nerozumel.“

Heine, Heinrich, nemecký básnik a prozaik (1856):

„Boh mi odpustí, ostatne je to jeho remeslo.“

Hemingway, Ernest, americký spisovateľ, nositeľ Nobelovej ceny (1961):

„Dobrú noc, mačiatko moje.“

Hendrix, Jimi, americký bluesrockový hudobník, gitarista, spevák a skladateľ (1970):

„Príbeh života je rýchlejší ako žmurknutie.“

Henrich III., francúzsky kráľ, ktorý zomrel deň po tom, ako ho s dýkou v ruke do podbrušia pichol dominikánsky mních Jacques Clémente (1589):

„Ach, ten zlý mních! Zabil ma, nech je zabitý!

Henrich IV., francúzsky a navarrský kráľ, ktorého vrah Ravaillac dvakrát hlboko bodol do srdcovej krajiny, predtým než vykrvácal stihol zašepkať (1610):

„Som zranený… to nič nie je.“

Henrich IV., cisár Svätej ríše rímskej, keď posielal meč svojmu odbojnému synovi (1106):

„To je všetko, čo ste mi nechali.“

Henrich VIII., anglický kráľ (1547):

„Všetko je stratené. Mnísi! Mnísi! Mnísi!“

Hitchcock, Alfred, britský filmový režisér (1980):

Nikto nevie aký je koniec. Niekto musí zomrieť, aby sme presne vedeli, čo sa stane po smrti, aj keď katolíci majú svoje nádeje.“

Hobbes, Thomas, anglický filozof (1679):

„Chystám sa na svoju poslednú cestu, na veľký skok do tmy.“

Hope, Bob, americký komik, keď sa ho jeho žena Dolores spýtala, kde by chcel byť pochovaný (2003):

Prekvapte ma.“

Houdini, Harry, pôvodným menom Erik Weisz, americký iluzionista maďarského pôvodu(1926):

„Prestal som bojovať. Zjavne som tentoraz prehral.“

Houston, Witney, americká speváčka, herečka, producentka, bývalá modelka (2012):

„Idem sa pozrieť na Ježiša. Chcem ho vidieť.“

Howard, E. Robert, americký spisovateľ žánru fantasy napísal predtým, než sa zastrelil(1936):

„Všetko už odišlo – všetko je preč, tak položte ma na oltár. Je po slávnosti a lampy stlmili svoju žiaru.“

Howardová, Katarína, piata žena anglického kráľa Henricha VIII. pred popravou na nádvorí Toweru (1542):

„Než sa vydám na dlhú cestu, musím vám prisahať: kráľa som nikdy nepodviedla, konajte svoju povinnosť. Rýchle!“

Hugo Victor, francúzsky básnik, prozaik a dramatik (1885):

„Vidím čierne svetlo.“

Hus, Jan, český stredoveký teológ a katolícky kňaz vidiac akúsi prostú ženu prikladať suché raždie na horiacu hranicu (1415):

„Sancta simplicita (Svätá prostota).“

Podľa iného zdroja:

Pred zapálením hranice exekútor vyriekol – zverujeme tvoju dušu diablovi a Jan Hus na to odpovedal:

„A ja ju porúčam Kristu!“

Huxley, Aldous, anglický spisovateľ, autor vedecko-fantastických románov napísal pred smrťou svojej žene (1963):

„LSD.“

Ibáňez, Vincente Blasco, španielsky románopisec, dramatik v exile (1928):

„Moja záhrada, moja záhrada.“

Ibsen, Henrik, nórsky dramatik, spisovateľ a maliar reagoval na slová svojej ženy – pozrite, už bude zas čoskoro v poriadku. (1906):

„Naopak.“

Irving, Washington, americký romantický poviedkar, humanista, esejista a autor biografií (1859):

„Dobre, musím si ustlať na ďalšiu noc, ale kedy to už, prosím, skončí?“

Jackson, Michael, americký spevák, skladateľ a tanečník (2009):

„Mlieko.“

Jan Pavel II., vlastným menom Karol Józef Wojtyła, poľský duchovný a 264. rímsky pápež (2005):

„Nechajte ma odísť do Otcovho domu.“

Jana z Arku (Johanka z Arku) zvaná Panna Orleánska, francúzska hrdinka a bojovníčka proti Angličanom v storočnej vojne (1431):

„Áno, moje hlasy boli od Boha.“

Jánošík, Juraj, slovenský zbojník (1713):

„Keď ste si ma upiekli, tak si ma aj zjedzte.“

Jefferson, Thomas, 3. americký prezident (1826):

„Dnes je štvrtého?“

Ježíš Kristus, pocestný kazateľ, ústredná postava kresťanstva, spasiteľ (30-33 n.l.):

Podľa evanjelistu Jána:

„Dokonané je!“

Podľa evanjelistu Matúša:

„Bože môj, Bože môj, prečo si ma opustil?“

O Pelleho víťazstve

07.04.2024

Treba povedať, že Pellegriniho víťazstvo bolo napriek očakávaniam a odhadom výrazné! A bolo by bývalo omnoho, omnoho výraznejšie, ak by sa na Slovensku viedla normálna demokratická a slušná predvolebná kampaň. To, čo prevádzal Matovič tesne pred volebným dňom, bolo to najhlbšie dno a mne sa z neho chcelo naozaj zvracať. Ukázalo sa, že najväčším homofóbom na [...]

O Pelém a o hre proti nemu

05.04.2024

Keďže sme dnes v období volebného moratória, nejdem písať politizujúce články podporujúceho niektorého z kandidátov. Nechcem porušovať zákon. Vo svojom dnešnom príspevku sa chcem venovať najlepšiemu futbalistovi všetkých čias, Brazílčanovi Pelému (Edson Arantes do Nascimento). Uvediem krátky citát z autobiografickej knižky skvelého českého [...]

K+K

04.04.2024

Pred pár dňami sme si pripomenuli 25. výročie bombardovania Juhoslávie vojskami NATO na čele s USA. Bombardovanie sa začalo pod falošnou/vymyslenou zámienkou o genocíde v Kosove (rovnako ako vojna v Iraku, ktorá začala zas pod falošnou/vymyslenou zámienkou – vlastníctva zbraní hromadného ničenia Husajnovým režimom.) Oba agresívne akty Severoatlantického paktu boli [...]

nemecko, polícia, polizei

Nemecká polícia zastrelila muža, ktorý sa s mačetou vyhrážal v knižnici

23.04.2024 23:40

Podľa vyhlásenia bol tento muž polícii známy už skôr. Jeho motív vyhrážania sa v knižnici zatiaľ nie je objasnený.

Systém Patriot, PVO

Le Monde: Mnohé krajiny EÚ sa nechcú s Kyjevom deliť o svoju protivzdušnú obranu

23.04.2024 21:45

Šéfovia vlád jednotlivých krajín si dávali dobrý pozor, aby neurobili žiadny konkrétny sľub.

Izrael Palestína Gaza Hamas Rukojemníci Prepustenie

Vojna v Gaze trvá 200 dní. Izrael zosilnil údery, nariadil nové evakuácie na severe

23.04.2024 20:55

Ostreľovanie severu palestínskeho územia bolo za posledný deň jedno z najintenzívnejších od začiatku vojny.

USA Izrael Gaza univerzity protesty

Polícia zatýkala na pro-palestínskych protestoch na univerzite v New Yorku

23.04.2024 19:49

Biely dom antisemitské vyjadrenia počas študentských protestov na viacerých univerzitách slovne odsúdil.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 592
Celková čítanosť: 2123902x
Priemerná čítanosť článkov: 3588x

Autor blogu

Kategórie