Založ si blog

Príručka samovraha – 20. časť

Ak sa pri tvorbe vlastného rozlúčkového listu chcete inšpirovať poslednými slovami slávnych osobností, v nasledujúcich riadkoch nájdete posledné vyjadrenia takmer troch stovák zväčša všeobecne známych ľudí bližšej i vzdialenejšej histórie.

Verlaine, Paul, francúzsky básnik (1896):

„Mŕtvemu nepodrážajte topánky.“

Vespasianus, rímsky cisár (79 n.l.):

„Cisár by mal zomrieť v stoji.“

Podľa iného zdroja:

„Beda, zdá sa mi, že sa stávam bohom.“

Vicious, Sid, britský punkový hudobník (1979):

Mali sme pakt smrti. Musím dodržať svoju polovicu. Prosím, pochovajte ma vedľa môjho dieťaťa. Pochovajte ma v mojej koženej bunde, džínsoch a motocyklových topánkach. Zbohom.“

Viliam I.,(Wilhelm Friedrich Ludwig von Hohenzollern), pruský kráľ a nemecký cisár (1888):

„Nemám teraz čas byť unavený.“

Viliam I. Oranžský, významný predstaviteľ a organizátor nizozemskej revolúcie po tom, čo naň vrah Gérard trikrát vystrelil (1584):

„Bože, zmiluj sa nad mojim úbohým národom!“

Villa, Pancho, vlastným menom José Doroteo Arango Arámbula, jeden z najvýznamnejších generálov mexickej revolúcie (1923):

„Nenechajte ma takto skončiť. Povedzte im, že som povedal niečo dôležité.“

Villiers, George, vojvoda z Buckinghamu, anglický politik a dvoran po tom, ako ho námorník John Felton bodol dýkou, keď sa ponáhľal na záchod (1628):

„Pre rany božie, ten darebák ma zabil!“

Voltaire, François-Marie Arouet, francúzsky filozof a spisovateľ (1778):

„Neverím v Boha, ale čo keby som sa predsa len mýlil?“

Podľa iného zdroja:

„Teraz nie je vhodný čas robiť si nepriateľov.“

Podľa ďalšieho zdroja:

„Nechajte ma umrieť v pokoji.“

Vrchlický, Jaroslav, český spisovateľ, básnik, dramatik a prekladateľ (1912):

„Už je dobre.“

Walker, Paul, americký herec predtým, než odišiel z charitatívnej akcie vo svojom Porsche rýchlosťou 145 km/hod. (2013):

„O päť minút sme späť.“

Washington, George, prvý americký prezident (1799):

„Ide to dobre… umieram ťažko, ale nebojím sa ísť.“

Wayne, John, americký filmový herec (1979):

„Samozrejme, že viem, kto si. Si moje dievča. Milujem ťa!“

White, Barry, americký producent, skladateľ a spevák zdravotnej sestre (2003):

„Nechajte ma tak. Som v poriadku.“

Wilde, Oscar, írsky dramatik, prozaik a básnik po tom, čo sa podrobil nákladnej operácii, ktorá mu nepomohla (1900):

„Umieram tak, ako som žil – nad svoje pomery.“

Podľa iného zdroja:

“Moja tapeta a ja spolu bojujeme na život a na smrť. Jeden z nás musí preč.“

Podľa ďalšieho zdroja:

„To by už asi normálny Angličan neuniesol, keby začalo nové storočie a ja by som bol ešte nažive…“

Wilson, Woodrow, 28. prezident Spojených štátov (1924):

„Som pripravený!“

Winehouse, Amy, britská speváčka závislá na drogách a alkohole (2011):

„Nechcem zomrieť.“

Wittgenstein, Ludwig, rakúsky filozof odkázal priateľom, ktorí ho mali prísť navštíviť (1951):

„Povedzte im, že som mal nádherný život.“

Woolfová, Virginia, anglická spisovateľka, kritička, feministka v liste manželovi pred samovraždou (1941):

„Mám pocit, že zošaliem. Už nemôžem ďalej v týchto strašných časoch. Počujem hlasy a nemôžem sa sústrediť na prácu. Bojovala som proti tomu, ale už nemôžem. Za všetko svoje šťastie vďačím tebe, ale nemôžem pokračovať a zničiť ti život.“

Zlatoústy, Ján svätý, byzantský  cirkevný otec, kazateľ, konštantínopolský patriarcha, prvý biskup Východorímskej ríše a spisovateľ (407 n.l.):

„Boh buď velebený za všetko.“

Zwingli, Ulrich, švajčiarsky humanistický teológ a reformátor pred bitkou, v ktorej zahynul (1531):

„Telo môžu zabiť, dušu nikdy.“

Žižka, Jan z Trocnova, český husitský vojvodca (1424):

„Z mojej kože urobte bubny.“

Zážitok z dnešného dňa. . .

25.04.2024

Vybral som sa dnes na Miestny úrad Bratislava – Staré Mesto, aby som tam, ako budúci člen okrskovej volebnej komisie v eurovoľbách, podpísal potrebné dokumenty. Prechádzal som cez Hviezdoslavovo námestie a už diaľky som zbadal pred americkou ambasádou veľký zhluk ľudí. Prekvapilo ma to, pretože som nevedel o žiadnej protestnej, ani inej akcii a väčšinou o nich [...]

O Pelleho víťazstve

07.04.2024

Treba povedať, že Pellegriniho víťazstvo bolo napriek očakávaniam a odhadom výrazné! A bolo by bývalo omnoho, omnoho výraznejšie, ak by sa na Slovensku viedla normálna demokratická a slušná predvolebná kampaň. To, čo prevádzal Matovič tesne pred volebným dňom, bolo to najhlbšie dno a mne sa z neho chcelo naozaj zvracať. Ukázalo sa, že najväčším homofóbom na [...]

O Pelém a o hre proti nemu

05.04.2024

Keďže sme dnes v období volebného moratória, nejdem písať politizujúce články podporujúceho niektorého z kandidátov. Nechcem porušovať zákon. Vo svojom dnešnom príspevku sa chcem venovať najlepšiemu futbalistovi všetkých čias, Brazílčanovi Pelému (Edson Arantes do Nascimento). Uvediem krátky citát z autobiografickej knižky skvelého českého [...]

Rusko Ukrajina Putin výcvikové stredisko návšteva uarus

Dvaja ruskí vojaci sa priznali ku chladnokrvnej trojnásobnej vražde. Zabili starostku aj ich kolegu

26.04.2024 10:10

Páchatelia v snahe zamaskovať zločin telo poliali horľavinou a potom do domu vhodili granát, ktorého výbuch spôsobil požiar.

Andrej Danko, upratovanie Dúbravky,

Danko upratuje Dúbravku. Zaplatil pokutu tisíc eur a chce ukázať dôkaz o vylomenom zube

26.04.2024 09:26, aktualizované: 09:41

Danko sa zaviazal zametať Dúbravku potom ako v januári zdemoloval semafor a z miesta činu ušiel. Nájsť sa ho podarilo podľa olejovej škrvny.

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Európa poslala Kyjevu miliardy, dieru po USA to nezacelilo. Grécko nedá Ukrajine svoje Patrioty

26.04.2024 06:25, aktualizované: 10:15

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 593
Celková čítanosť: 2127192x
Priemerná čítanosť článkov: 3587x

Autor blogu

Kategórie