Založ si blog

Príručka samovraha – 19. časť

Ak sa pri tvorbe vlastného rozlúčkového listu chcete inšpirovať poslednými slovami slávnych osobností, v nasledujúcich riadkoch nájdete posledné vyjadrenia takmer troch stovák zväčša všeobecne známych ľudí bližšej i vzdialenejšej histórie.

Scipio starší, (Publius Cornelius Scipio Africanus), rímsky politik a vojvodca v časoch druhej púnskej vojny,(183 pred n.l.):

„Nevďačná vlasť, ani kosti moje nebohé nebudeš mať.“

Scobee, Francis Richard, americký letec a astronaut, ktorý tragicky zahynul pri katastrofe raketoplánu Challenger (1986):

„Všetko je v poriadku, ideme na plný plyn!“

Scott, Walter, škótsky básnik, prozaik, románopisec (1832):

„Už som zase vo svojej koži.“

Seneca,  Lucius Annaeus, rímsky filozof, štátnik a spisovateľ, ktorý na popud svojho bývalého žiaka Nera mal spáchať samovraždu, si v kúpeli podrezal žily, pričom trochu vody vyšplechlo na zem (65 n.l.):

„Obetujem túto tekutinu ako dar Jupiterovi osloboditeľovi.“

Severus, Lucius Septimius, prvý rímsky cisár pôvodom z Afriky svojim dvom synom (211 n.l.):

„Udržiavajte medzi sebou svornosť, odmeňujte vojakov a o nič iné sa nestarejte.“

Shakur, Tupac, americký raper známy aj pod umeleckým menom 2Pac k policajtovi, ktorý ho postreleného v pouličnej prestrelke vyťahoval z auta (1996):

„Pojeb sa!“

Shaw, George Bernard, anglický dramatik a esejista írskeho pôvodu svojej ošetrovateľke (1950):

„Sestrička, vy sa snažíte ma uchovať nažive ako kurióznu starožitnosť, ale ja už som hotový, skončil som, hodlám zomrieť.“

Sklodowská-Curie, Marie, francúzska fyzička a chemička poľského pôvodu, keď jej lekár chcel podať utišujúcu injekciu (1934):

„Nechcem ju. Chcem, aby ste ma nechali osamote.“

Smith, Adam, britský filozof a zakladateľ modernej politickej ekonómie priateľom (1790):

„Myslím, že budúcu schôdzku budeme musieť preložiť na iné miesto.“

Smith, Edward John, kapitán lode Titanic, ktorá sa s ním potopila, keď sa usiloval predrať do záchranného člnu (1912):

„Nechajte ma ísť!“

Sokrates, starogrécky filozof (399 pred n.l.):

„Crito, som dlžný Asklépiovi kohúta. Nezabudni za mňa zaplatiť dlh.“

Soubirousová, Bernadeta, francúzska katolícka vizionárka,  ktorej sa niekoľkokrát zjavila Panna Mária v jaskynke Massabielle v Lourdoch. (1879):

„Svätá Mária, matka božia, pros za mňa, úbohú hriešnicu.“

Stanhope, Philip D., 4. lord Chesterfield, anglický štátnik a spisovateľ, ktorý bol známy svojou zdvorilosťou (1768):

„Podajte pánovi Dayrolessovi stoličku!“

Starkweather, Charles Raymond, americký sériový vrah pred vykonaním trestu smrti (1959):

„Nikto pre mňa nikdy nič neurobil, tak prečo by som teraz mal ja, do čerta, robiť niečo pre iných?“

Stauffenberg, Claus von, nemecký dôstojník generálneho štábu, organizátor neúspešného atentátu na Hitlera tesne pred popravou (1944):

„Nech žije Nemecko!“

Sterne, Laurence, anglický spisovateľ a kňaz (1768):

„Tak už je to tu!“

Svojsík, Antonín Benjamin, pedagóg, zakladateľ českého skautingu (1938):

„Konaj každý deň svoju povinnosť.“

Swift, Jonathan, írsky spisovateľ a satirik, ktorému ohlásili návštevu nemeckého skladateľa Händela (1745):

„Ach – Nemec a génius! To je zázrak, pozvite ho ďalej!“

Podľa iného zdroja, keď pred smrťou zošalel:

„Ja som ja.“

Podľa ďalšieho zdroja:

„Umieram ako otrávená krysa v diere. Som, čo som.“

Talleyrand-Périgord, Charles-Maurice, francúzsky politik a diplomat lekárom (1838):

„Kašľať nemôžem a pískanie mi prepáčte. Azda sa preto nepovie, že som vás na konci tejto komédie, učení páni, vypískal, hoci by ste si to zaslúžili.“

Tiso, Jozef, slovenský rímskokatolícky kňaz, politik a prezident Slovenského štátu pred popravou obesením (1947):

„Bože, odpusť im, nevedia, čo činia.“

Tolstoj, Lev Nikolajevič, ruský spisovateľ, esejista, dramatik a filozof, keď ho znovu vyzvali, aby sa vrátil do ruskej ortodoxnej cirkvi (1910):

„Ani v údolí smrti nie je dve a dve šesť.“

Trockij, Lev Davidovič, sovietsky (ruský) revolucionár, politik, teoretik marxizmu, zakladateľ a prvý vodca Červenej armády (1940):

„Cítim, že tentoraz zvíťazili.“

Van Gogh, Vincent, holandský maliar k bratovi (1890):

„Neplač. To, čo som urobil, bolo pre nás, pre všetkých to najlepšie. Nemá to zmysel. Nikdy by som sa tej depresie nezbavil.“

Ach to zlé, zlé Russko. ..

27.03.2024

Smeru a aj prezidentskému kandidátovi Pellegrinimu opozícia a médiá vyčítajú, že sú vraj proruskí. Nuž na úvod si povedzme, že vo svete vždy jestvovali, jestvujú a asi aj budú jestvovať veľmoci. A tie vždy mali svoje veľmocenské záujmy. Menšie štáty sa im niekedy viac, inokedy menej podriaďujú. Ako som už napísal v jednom z predchádzajúcich článkov – [...]

Slovakia first, či last?

25.03.2024

Admin bez vysvetlenia zrušil tento môj príspevok, tak ho dávam znovu… Ak nám marketingové agentúry a ľudia spoza plota na Hviezdoslavovom námestí v roku 2014 vybrali za prezidenta proamerického A. Kisku (momentálne zatiaľ neprávoplatne odsúdeného), Ak nám marketingové agentúry a ľudia spoza plota v roku 2019 vybrali za prezidentku proamerickú porušovateľku [...]

Slovakia first, či last?

24.03.2024

Ak nám marketingové agentúry a ľudia spoza plota na Hviezdoslavovom námestí v roku 2014 vybrali za prezidenta proamerického A. Kisku (momentálne zatiaľ neprávoplatne odsúdeného), Ak nám marketingové agentúry a ľudia spoza plota v roku 2019 vybrali za prezidentku proamerickú porušovateľku Ústavy Z. Čaputovú a napriek tomu veľké množstvo ľudí v roku 2024 aj do tretice [...]

forró, fico, galanta

Člen predsedníctva Aliancie: Pellegriniho podporil len Forró, nie celá strana. Inak sa to čítať nedá

29.03.2024 12:00

Szabolcs Mózes pre Pravdu uviedol, že ich rozhodnutie Krisztiána Forróa zaskočilo.

Jaroslav Naď

Naď: Najväčšou výzvou pre NATO bude odolať dezinformačným útokom

29.03.2024 11:47

Podľahnutie premysleným kampaniam, na ktoré je podľa štatistík Slovensko náchylné, môže podľa Naďa oslabiť celkovú dôveru v NATO a Alianciu samotnú.

mimoriadne1, mim1, zemetrasenie, seizmograf

Juhozápad Grécka zasiahlo silné zemetrasenie, evakuovali školy. Otrasy cítili aj Atény

29.03.2024 11:04, aktualizované: 12:41

Obyvatelia regiónu Olympia hovorili o veľmi silných otrasoch.

Poľsko, NATO

Odborníci: Jednostranným vyslaním vojakov sa nestane celé NATO účastníkom vojny

29.03.2024 10:25

Na zatiaľ nepublikovanú správu nemeckých odborníkov sa odvoláva agentúra DPA.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 587
Celková čítanosť: 2101391x
Priemerná čítanosť článkov: 3580x

Autor blogu

Kategórie