Príručka samovraha – 30. časť

(v texte sa nachádzajú poznámky pod čiarou, ktoré sa nachádzajú na konci článku)

Omnoho praktickejšie je skočiť pod nákladné auto. Bývajú robustnejšie ako osobné automobily, hoci zas na druhej strane väčšinou dosahujú nižšiu rýchlosť. Ak máte možnosť vybrať si, zvoľte si nákladiak plne naložený železobetónovými tvárnicami, či cementom. Labužníci si môžu vybrať cisternové autá naplnené až po okraj leteckým benzínom. Umožní im to, v prípade priaznivých okolností (prudkého brzdenia a následného nárazu do múru), odchádzať z tohto sveta slávnostne, za sprievodu pyrotechnických efektov.

Ako zistíte, či je cisternové auto prázdne alebo po okraj naplnené leteckým palivom? Pomerne s veľkou presnosťou to môžete zistiť podľa rýchlosti jazdy, zvlášť ak nákladiak stúpa na horský prechod Čertovica. V takom prípade doplňujúcou indíciou je aj rad za ním sa vlečúcich osobných vozidiel, z okien ktorých vodiči znečisťujú panenskú slovenskú prírodu najhnusnejšími nadávkami vo viacerých jazykových mutáciách[1].

Ak by ste chceli mať väčšiu istotu, priblížte sa k cisternovému autu nenápadne odzadu, odskrutkujte hlavný uzáver a pozrite dnu, či tam niečo je[2]. V ústí odtokovej rúry však býva tma, nemusíte nič vidieť a pri rušnejšej premávke ani počuť. Na posvietenie si do ústia odtokovej rúry je vhodnejšia baterka ako horiaca zápalka. Tá by mohla spôsobiť, že k realizácii vášho samovražedného zámeru skokom pod cisternové auto už nedôjde. Ale, ak nemáte poruke baterku, pokojne si posvieťte aj zápalkou – je vysokopravdepodobné, že takýto postup vám dá odpoveď nielen na otázku týkajúcu sa naplnenosti cisterny, ale aj na všetky ďalšie otázky riešiace váš problém – čo so životom.

Skôr než s horiacou zápalkou v ruke prikročíte k tomuto kroku, informujte o svojom zámere Slovenský kartografický ústav – bolo by od kartografov neprofesionálne, ba priam trápne, ak by na pripravovaných mapách figurovala ulica, štvrť ba i celé mestečko, ktorému ste práve napomohli zmiznúť z povrchu zemského.

Dnešní ľudia do značnej miery spohodlneli. Málokomu sa chce chodiť peši. Hoci väčšina ľudí má najbližší potravinársky obchod hneď za rohom, skočia tam radšej autom. Nečudo, že výskyt pešiakov skáčucich pod auto klesá a stúpajú počty tých, ktorí skáču pod auto autom.

Zodpovedný samovrah sediaci za volantom svojho auta čelnú zrážku s iným autom zo svojho repertoáru vypustí. Je neprípustné, aby pri vašej samovražde zahynuli nevinní ľudia, ktorí sa k svojmu vlastnému rozhodnutiu o dobrovoľnom odchode z tohto sveta musia ešte len prepracovať pod tlakom ďalších a ďalších opatrení vlády majúcich za cieľ uľahčiť život občanom.

Ale aj metóda čelnej zrážky je veľmi neistá, pretože pozorný vodič prichádzajúceho (nesamovražedného) auta sa iste pokúsi samovražednému jazdcovi vyhnúť.

Tu je namieste spomenúť ďalšiu osobnú skúsenosť autora tejto príručky – má za sebou už aj zrážku s iným autom. Dokonca s autožeriavom značky Tatra vážiacim 23 ton[3]. Pisateľ tohto textu vtedy šoféroval osemnásť rokov starú škodovku s pokročilým stupňom korózie. Ak by ste na jej kapote rozprestreli automapu a ďobnutím prsta do nej chceli komusi ukázať cieľ vašej jazdy, preniknutiu vášho ukazováka skrz hrdzavý automobilový plech by zabránil len pevný mapový papier! Zrážka skorodovanej škodovky s autožeriavom Tatra by sa teda dala porovnať so stretnutím blchy so slonom, Dávida s Goliášom, Braňa Mojseja s Karlom Gottom… Autožeriav Tatra je mohutný mechanizmus. Už len jeho hojdajúci sa hák, by pri kontakte s vašou hlavou mohol spôsobiť deštruktívne zmeny katastrofických rozmerov[4]. Nech to znie akokoľvek neuveriteľne, autor aj túto zrážku prežil bez väčších zranení, pričom tie najväčšie mu spôsobil dezinfekčný sprej zn. Septonex, ktorý v momente zrážky z nepochopiteľných príčin explodoval a spôsobil mu na oblečení (nie však na tele) tisícky drobných dier „moľového“ typu. Samotné auto autor následne predal Zberným surovinám n. p. ako druhotnú surovinu kovového typu za 74 korún, vtedy ešte československých (+ päťdesiatpäť halierov).

Ak sme si na začiatku povedali, že čím masívnejší nákladiak, tým lepšie, nemusí to platiť stopercentne. Ak si vyberiete špeciálne nákladiaky prepravujúce nadrozmerné náklady typu  vodná turbína pre Asuánsku priehradu, vedzte, že si líhate pred auto zbytočne. Pred takýmto konvojom sa zvyknú slimačím krokom vliecť sprievodné auta pracovníkov dohliadajúcich na prepravu nadrozmerných nákladov a tí odstraňujú z cesty všetky prekážky. Ak dokážu vyrúbať strom zavadzajúci na okraji cesty, nadvihnúť most, či viac zahĺbiť cestu pod nadjazdom, iste dokážu z cesty odstrániť aj vás – hoci do priekopy vedľa asfaltky, pretože vás s najväčšou pravdepodobnosťou budú považovať za opilca.

[1] Autor im na pomoc odporúča publikáciu Kryštof Bajger a kol.: Slovník vulgarizmů – sprostě v 6 jazycích. Vydavatelství AGAVE Praha 2005

[2] Letecký benzín sa vyznačuje tým, že žblnkoce a charakteristicky zapácha.

[3] Táto udalosť naznačuje, že autor je predsa len aspoň trochu kompetentný, aby napísal príručku o samovraždách

[4] Samozrejme na vašej hlave… nie na háku!

Správa o ceste do Singapuru a Malajzie – 18. časť

23.12.2025

Pred nami zostával posledný bod programu. Návšteva druhej najvyššej budovy na svete – Merdeka 118. Merdeka tower je vysoká 678,9 metra (architektonická výška) a má 118 nadzemných podlaží. Stavať ju začali v roku 2014 a s veľkou slávou ju otvorili 10. januára 2024. Napriek ceremoniálnemu otvoreniu, budova ešte stále nie je dokončená, v okolí vidno čulý pracovný [...]

Správa o ceste do Singapuru a Malajzie – 17. časť

22.12.2025

V posledný deň pobytu sme v hoteli pobalili batohy do letového módu a premiestnili sa stanicu KL Sentral. Uložili sme ich do zamykateľných skriniek a zamierili k nástupisku, odkiaľ odchádzajú vlaky do Batu Caves. Hoci sa nástupisko nachádza pod úrovňou terénu a vagóny sú podobné metru, nie je to metro, ale prímestský vlak. Aj na ten však platí karta Touch´n Go. Vlak [...]

Správa o ceste do Singapuru a Malajzie – 16. časť

21.12.2025

Pinang Peranakan Mansion je jednou z najznámejších historických pamiatok v meste George Town. Ide o múzeum, ktoré predstavuje bohatý životný štýl a kultúru Peranakanov – potomkov čínskych prisťahovalcov, ktorí sa usadili v Malajzii, Singapure a Indonézii a prijali niektoré miestne zvyky. Budovu postavili koncom 19. storočia, pôvodným majiteľom bol kapitan Chung Keng Kwee [...]

Rysy, Vysoké Tatry, mReportér

Tatranci prosia ľudí, aby oslávili príchod nového roka bez ohňostrojov, dopady na zvieratá môžu byť fatálne

27.12.2025 12:14

Iniciatíva Vráťme život Tatrám poukázala súčasne na pozitívne príklady zo zahraničia.

hasiči Praha, českí požiarnici, požiar

V pražskom hosteli vypukol požiar, evakuovalo sa 60 osôb

27.12.2025 11:27

Pre zapojenie veľkého množstva techniky záchranných zložiek bolo potrebné ulicu uzavrieť.

požiar

Pri požiari rodinného domu v obci Nový Salaš vyhasol ľudský život

27.12.2025 10:24

Pri požiari zasahovali okrem miestnych dobrovoľníkov aj zbory zo Zemplínskej Teplice a Slanca a tiež profesionáli z Bidoviec a Čane.

zápcha na zjazde z D1 na cestu I/18

VIDEO: Dopravný uzlík: Tunel Višňové vyprázdnil cestu pod Strečnom, ale zapchal výjazd z diaľnice

27.12.2025 09:53

Otvorenie tunela Višňové výrazne odľahčilo zapchatú cestu pod Strečnom, ale vytvorilo ďalší uzol spôsobujúci kolóny.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 725
Celková čítanosť: 2672109x
Priemerná čítanosť článkov: 3686x

Autor blogu

Kategórie

Archív