Príručka samovraha – 30. časť

(v texte sa nachádzajú poznámky pod čiarou, ktoré sa nachádzajú na konci článku)

Omnoho praktickejšie je skočiť pod nákladné auto. Bývajú robustnejšie ako osobné automobily, hoci zas na druhej strane väčšinou dosahujú nižšiu rýchlosť. Ak máte možnosť vybrať si, zvoľte si nákladiak plne naložený železobetónovými tvárnicami, či cementom. Labužníci si môžu vybrať cisternové autá naplnené až po okraj leteckým benzínom. Umožní im to, v prípade priaznivých okolností (prudkého brzdenia a následného nárazu do múru), odchádzať z tohto sveta slávnostne, za sprievodu pyrotechnických efektov.

Ako zistíte, či je cisternové auto prázdne alebo po okraj naplnené leteckým palivom? Pomerne s veľkou presnosťou to môžete zistiť podľa rýchlosti jazdy, zvlášť ak nákladiak stúpa na horský prechod Čertovica. V takom prípade doplňujúcou indíciou je aj rad za ním sa vlečúcich osobných vozidiel, z okien ktorých vodiči znečisťujú panenskú slovenskú prírodu najhnusnejšími nadávkami vo viacerých jazykových mutáciách[1].

Ak by ste chceli mať väčšiu istotu, priblížte sa k cisternovému autu nenápadne odzadu, odskrutkujte hlavný uzáver a pozrite dnu, či tam niečo je[2]. V ústí odtokovej rúry však býva tma, nemusíte nič vidieť a pri rušnejšej premávke ani počuť. Na posvietenie si do ústia odtokovej rúry je vhodnejšia baterka ako horiaca zápalka. Tá by mohla spôsobiť, že k realizácii vášho samovražedného zámeru skokom pod cisternové auto už nedôjde. Ale, ak nemáte poruke baterku, pokojne si posvieťte aj zápalkou – je vysokopravdepodobné, že takýto postup vám dá odpoveď nielen na otázku týkajúcu sa naplnenosti cisterny, ale aj na všetky ďalšie otázky riešiace váš problém – čo so životom.

Skôr než s horiacou zápalkou v ruke prikročíte k tomuto kroku, informujte o svojom zámere Slovenský kartografický ústav – bolo by od kartografov neprofesionálne, ba priam trápne, ak by na pripravovaných mapách figurovala ulica, štvrť ba i celé mestečko, ktorému ste práve napomohli zmiznúť z povrchu zemského.

Dnešní ľudia do značnej miery spohodlneli. Málokomu sa chce chodiť peši. Hoci väčšina ľudí má najbližší potravinársky obchod hneď za rohom, skočia tam radšej autom. Nečudo, že výskyt pešiakov skáčucich pod auto klesá a stúpajú počty tých, ktorí skáču pod auto autom.

Zodpovedný samovrah sediaci za volantom svojho auta čelnú zrážku s iným autom zo svojho repertoáru vypustí. Je neprípustné, aby pri vašej samovražde zahynuli nevinní ľudia, ktorí sa k svojmu vlastnému rozhodnutiu o dobrovoľnom odchode z tohto sveta musia ešte len prepracovať pod tlakom ďalších a ďalších opatrení vlády majúcich za cieľ uľahčiť život občanom.

Ale aj metóda čelnej zrážky je veľmi neistá, pretože pozorný vodič prichádzajúceho (nesamovražedného) auta sa iste pokúsi samovražednému jazdcovi vyhnúť.

Tu je namieste spomenúť ďalšiu osobnú skúsenosť autora tejto príručky – má za sebou už aj zrážku s iným autom. Dokonca s autožeriavom značky Tatra vážiacim 23 ton[3]. Pisateľ tohto textu vtedy šoféroval osemnásť rokov starú škodovku s pokročilým stupňom korózie. Ak by ste na jej kapote rozprestreli automapu a ďobnutím prsta do nej chceli komusi ukázať cieľ vašej jazdy, preniknutiu vášho ukazováka skrz hrdzavý automobilový plech by zabránil len pevný mapový papier! Zrážka skorodovanej škodovky s autožeriavom Tatra by sa teda dala porovnať so stretnutím blchy so slonom, Dávida s Goliášom, Braňa Mojseja s Karlom Gottom… Autožeriav Tatra je mohutný mechanizmus. Už len jeho hojdajúci sa hák, by pri kontakte s vašou hlavou mohol spôsobiť deštruktívne zmeny katastrofických rozmerov[4]. Nech to znie akokoľvek neuveriteľne, autor aj túto zrážku prežil bez väčších zranení, pričom tie najväčšie mu spôsobil dezinfekčný sprej zn. Septonex, ktorý v momente zrážky z nepochopiteľných príčin explodoval a spôsobil mu na oblečení (nie však na tele) tisícky drobných dier „moľového“ typu. Samotné auto autor následne predal Zberným surovinám n. p. ako druhotnú surovinu kovového typu za 74 korún, vtedy ešte československých (+ päťdesiatpäť halierov).

Ak sme si na začiatku povedali, že čím masívnejší nákladiak, tým lepšie, nemusí to platiť stopercentne. Ak si vyberiete špeciálne nákladiaky prepravujúce nadrozmerné náklady typu  vodná turbína pre Asuánsku priehradu, vedzte, že si líhate pred auto zbytočne. Pred takýmto konvojom sa zvyknú slimačím krokom vliecť sprievodné auta pracovníkov dohliadajúcich na prepravu nadrozmerných nákladov a tí odstraňujú z cesty všetky prekážky. Ak dokážu vyrúbať strom zavadzajúci na okraji cesty, nadvihnúť most, či viac zahĺbiť cestu pod nadjazdom, iste dokážu z cesty odstrániť aj vás – hoci do priekopy vedľa asfaltky, pretože vás s najväčšou pravdepodobnosťou budú považovať za opilca.

[1] Autor im na pomoc odporúča publikáciu Kryštof Bajger a kol.: Slovník vulgarizmů – sprostě v 6 jazycích. Vydavatelství AGAVE Praha 2005

[2] Letecký benzín sa vyznačuje tým, že žblnkoce a charakteristicky zapácha.

[3] Táto udalosť naznačuje, že autor je predsa len aspoň trochu kompetentný, aby napísal príručku o samovraždách

[4] Samozrejme na vašej hlave… nie na háku!

Médiá a ich „odborníci“ stále manipulujú verejnú mienku

20.11.2024

Práve som dopozeral rozhovor s akýmsi „pražským odborníkom“ (Jan Šír, Inštitút medzinárodných štúdií) v televízii TA3 o Bidenovom rozhodnutí dodať Ukrajine protipechotné míny. Rozhovor bol pomerne dlhý, „odborník“ nie nestranný, ale jednoznačne zaujatý a čo ma najviac nahnevalo – pán „odborník“ sa ani slovom nezmienil o tom, že jestvuje nejaký [...]

Včera som sa stretol s budúcim českým premiérom

13.11.2024

Brniansky Klub svobodné diskuze usporiadal včera besedu s Danielom Sterzikom, ktorý je známejší pod menom Vidlák (slovenský ekvivalent = sedlák). Sterzik je neuveriteľne činorodý človek. Vyštudovaný technik sa stal farmárom a od roku 2017 aj blogerom. Jeho blogy sú stále populárnejšie. Venuje sa v nich nielen českej politickej scéne, ale aj medzinárodnej politike. Píše [...]

Nešťastie nechodí po horách. . .

10.11.2024

Milí príležitostní čitatelia môjho blogu dnes nebudem písať ani o politike, ani o cestovaní, ani o knihách, či čomkoľvek inom, čo z pohľadu dnešného článku je nepodstatné.. Politika nie je jediným nešťastím, ktoré nás v súčasnosti postretáva. Dejú sa aj iné strašné veci. V pondelok minulý týždeň môjmu susedovi v Podkerepuškách (Záhorská Bystrica) vyhorel [...]

Msta-S, ruská húfnica, kanón, streľba, bombardovanie, vojna na Ukrajine

Hrabko: Na dianí na Ukrajine sa nič nezmení, kým do toho nevstúpi Trump

23.11.2024 08:26

Pribúdajú politické signály, že by sa mohli začať rokovania o zastavení bojov na Ukrajine. Reálne to však bude až s Trumpom, povedal publicista.

Libanon, Bejrút

Izraelský úder otriasol Bejrútom, na mieste zničenej budovy sú mŕtvi a ranení

23.11.2024 08:05

Niekoľko mŕtvych a ranených si v sobotu skoro ráno vyžiadal izraelský vzdušný úder na obytný dom v centrálnej časti Bejrútu.

Roberta Metsolová

Šéfka europarlamentu Metsolová sa obáva nemeckých volieb, hovorí o populistoch: Koho zvolia sklamaní občania?

23.11.2024 07:50

Metsolová apelovala na proeurópske a proukrajinské strany v Nemecku, aby pred voľbami spojili svoje sily.

vojna na Ukrajine, Bachmut, Da Vinci, Dmytro Kocjubaljo

ONLINE: Rýchlo a zbesilo. Ruská raketa Orešnik doletela k Dnipru za 15 minút rýchlosťou 13-tisíc km/h

23.11.2024 07:15, aktualizované: 08:57

Nová ruská raketa, ktorú Rusko použilo pri útoku na Dnipro, mala šesť hlavíc, každá ešte šesť kusov submunície.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 628
Celková čítanosť: 2299910x
Priemerná čítanosť článkov: 3662x

Autor blogu

Kategórie