Príručka samovraha – 30. časť

(v texte sa nachádzajú poznámky pod čiarou, ktoré sa nachádzajú na konci článku)

Omnoho praktickejšie je skočiť pod nákladné auto. Bývajú robustnejšie ako osobné automobily, hoci zas na druhej strane väčšinou dosahujú nižšiu rýchlosť. Ak máte možnosť vybrať si, zvoľte si nákladiak plne naložený železobetónovými tvárnicami, či cementom. Labužníci si môžu vybrať cisternové autá naplnené až po okraj leteckým benzínom. Umožní im to, v prípade priaznivých okolností (prudkého brzdenia a následného nárazu do múru), odchádzať z tohto sveta slávnostne, za sprievodu pyrotechnických efektov.

Ako zistíte, či je cisternové auto prázdne alebo po okraj naplnené leteckým palivom? Pomerne s veľkou presnosťou to môžete zistiť podľa rýchlosti jazdy, zvlášť ak nákladiak stúpa na horský prechod Čertovica. V takom prípade doplňujúcou indíciou je aj rad za ním sa vlečúcich osobných vozidiel, z okien ktorých vodiči znečisťujú panenskú slovenskú prírodu najhnusnejšími nadávkami vo viacerých jazykových mutáciách[1].

Ak by ste chceli mať väčšiu istotu, priblížte sa k cisternovému autu nenápadne odzadu, odskrutkujte hlavný uzáver a pozrite dnu, či tam niečo je[2]. V ústí odtokovej rúry však býva tma, nemusíte nič vidieť a pri rušnejšej premávke ani počuť. Na posvietenie si do ústia odtokovej rúry je vhodnejšia baterka ako horiaca zápalka. Tá by mohla spôsobiť, že k realizácii vášho samovražedného zámeru skokom pod cisternové auto už nedôjde. Ale, ak nemáte poruke baterku, pokojne si posvieťte aj zápalkou – je vysokopravdepodobné, že takýto postup vám dá odpoveď nielen na otázku týkajúcu sa naplnenosti cisterny, ale aj na všetky ďalšie otázky riešiace váš problém – čo so životom.

Skôr než s horiacou zápalkou v ruke prikročíte k tomuto kroku, informujte o svojom zámere Slovenský kartografický ústav – bolo by od kartografov neprofesionálne, ba priam trápne, ak by na pripravovaných mapách figurovala ulica, štvrť ba i celé mestečko, ktorému ste práve napomohli zmiznúť z povrchu zemského.

Dnešní ľudia do značnej miery spohodlneli. Málokomu sa chce chodiť peši. Hoci väčšina ľudí má najbližší potravinársky obchod hneď za rohom, skočia tam radšej autom. Nečudo, že výskyt pešiakov skáčucich pod auto klesá a stúpajú počty tých, ktorí skáču pod auto autom.

Zodpovedný samovrah sediaci za volantom svojho auta čelnú zrážku s iným autom zo svojho repertoáru vypustí. Je neprípustné, aby pri vašej samovražde zahynuli nevinní ľudia, ktorí sa k svojmu vlastnému rozhodnutiu o dobrovoľnom odchode z tohto sveta musia ešte len prepracovať pod tlakom ďalších a ďalších opatrení vlády majúcich za cieľ uľahčiť život občanom.

Ale aj metóda čelnej zrážky je veľmi neistá, pretože pozorný vodič prichádzajúceho (nesamovražedného) auta sa iste pokúsi samovražednému jazdcovi vyhnúť.

Tu je namieste spomenúť ďalšiu osobnú skúsenosť autora tejto príručky – má za sebou už aj zrážku s iným autom. Dokonca s autožeriavom značky Tatra vážiacim 23 ton[3]. Pisateľ tohto textu vtedy šoféroval osemnásť rokov starú škodovku s pokročilým stupňom korózie. Ak by ste na jej kapote rozprestreli automapu a ďobnutím prsta do nej chceli komusi ukázať cieľ vašej jazdy, preniknutiu vášho ukazováka skrz hrdzavý automobilový plech by zabránil len pevný mapový papier! Zrážka skorodovanej škodovky s autožeriavom Tatra by sa teda dala porovnať so stretnutím blchy so slonom, Dávida s Goliášom, Braňa Mojseja s Karlom Gottom… Autožeriav Tatra je mohutný mechanizmus. Už len jeho hojdajúci sa hák, by pri kontakte s vašou hlavou mohol spôsobiť deštruktívne zmeny katastrofických rozmerov[4]. Nech to znie akokoľvek neuveriteľne, autor aj túto zrážku prežil bez väčších zranení, pričom tie najväčšie mu spôsobil dezinfekčný sprej zn. Septonex, ktorý v momente zrážky z nepochopiteľných príčin explodoval a spôsobil mu na oblečení (nie však na tele) tisícky drobných dier „moľového“ typu. Samotné auto autor následne predal Zberným surovinám n. p. ako druhotnú surovinu kovového typu za 74 korún, vtedy ešte československých (+ päťdesiatpäť halierov).

Ak sme si na začiatku povedali, že čím masívnejší nákladiak, tým lepšie, nemusí to platiť stopercentne. Ak si vyberiete špeciálne nákladiaky prepravujúce nadrozmerné náklady typu  vodná turbína pre Asuánsku priehradu, vedzte, že si líhate pred auto zbytočne. Pred takýmto konvojom sa zvyknú slimačím krokom vliecť sprievodné auta pracovníkov dohliadajúcich na prepravu nadrozmerných nákladov a tí odstraňujú z cesty všetky prekážky. Ak dokážu vyrúbať strom zavadzajúci na okraji cesty, nadvihnúť most, či viac zahĺbiť cestu pod nadjazdom, iste dokážu z cesty odstrániť aj vás – hoci do priekopy vedľa asfaltky, pretože vás s najväčšou pravdepodobnosťou budú považovať za opilca.

[1] Autor im na pomoc odporúča publikáciu Kryštof Bajger a kol.: Slovník vulgarizmů – sprostě v 6 jazycích. Vydavatelství AGAVE Praha 2005

[2] Letecký benzín sa vyznačuje tým, že žblnkoce a charakteristicky zapácha.

[3] Táto udalosť naznačuje, že autor je predsa len aspoň trochu kompetentný, aby napísal príručku o samovraždách

[4] Samozrejme na vašej hlave… nie na háku!

Dobrý výkon JUDr. Fico, Ing. Takáč a MVDr. Chudý!

21.05.2025

Stalo sa už „dobrým“ zvykom, že naši novinári tzv. hlavného prúdu, čiže mainstreamoví dennodenne prinášajú negatívne správy o činoch vlády premiéra Roberta Fica. Netvrdím, že Fico robí všetko dobre. Žiadna vláda nerobí všetko dobre. Každá vláda sa dá kritizovať, ale títo, tzv. žurnalisti, dennodenne programovo kydajú na vládu aj kvôli hocijakým [...]

DNES!

13.05.2025

Krátka správa o včerajšej prechádzke po meste

26.04.2025

Včera som sa trochu prechádzal po našom hlavnom meste. Upútali ma dve veci, dva pamätníky. Prvým bola pamätná tabuľa Svetozára Miletiča na rovnomennej ulici. Čo je na nej napísané, sa mi podarilo prečítať až po cca piatich minútach intenzívneho lúštenia vyblednutého písma. Pritom Miletič je významnou osobnosťou (aj) našich dejín. Tento vojvodinský Srb bol žiakom [...]

india

Prečo spadlo lietadlo Air India? Vyšetrovatelia sa teraz sústreďujú na dve veci

11.07.2025 22:51

Americké úrady, ktoré sa na vyšetrovaní tiež podieľajú, uvádzajú, že nehodu nespôsobila technická porucha lietadla alebo motorov.

Národné obranné sily - výcvikový deň

VIDEO: Budíček 5:30, celodenný program. Pellegrini, Kaliňák a ďalší dobrovoľníci prežili druhý deň výcviku NOS

11.07.2025 21:50

Pre politikov a influencerov aj ďalších dobrovoľníkov v Národných obranných silách sa začal skutočný výcvik.

Dolomity / Pohorie / Hory /

V talianskych Dolomitoch zahynul český turista

11.07.2025 18:27

Muž, ktorý bol na výstupe v skupine, sa podľa médií zrejme nešťastnou náhodou odchýlil z trasy a zrútil sa.

Moulin Rogue

A opäť sa točí... Lopatky veterného mlyna na kabarete Moulin Rouge sa opäť otáčajú

11.07.2025 17:53

Lopatky červeného veterného mlyna na kabarete Moulin Rouge v Paríži sa opäť krútia. Slávnostne sa roztočili viac rok po tom, ako sa zrútili.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 681
Celková čítanosť: 2502940x
Priemerná čítanosť článkov: 3675x

Autor blogu

Kategórie

Archív