Príručka samovraha – 31. časť

(V texte sú použité poznámky pod čiarou, ktoré sa nachádzajú na konci článku)

Omnoho obľúbenejší ako skok pod auto, je skok pod vlak. Ak sa teda rozhodnete v časoch hospodárskej krízy spáchať tento druh samovraždy, bolo by vhodné pozorne sledovať rozhodnutia vlády a zvlášť ministerstva dopravy. Nie je totiž pre vlakového samovraha nič ponižujúcejšie, ako ľahnúť si na trať, ktorú vláda v rámci úsporných opatrení nedávno zrušila. Nie je nič trápnejšie, ako keď si vás všimnú okoloidúci a budú si prstom veľavýznamne klopkať na čelo, ale pritom vás nikto z koľajníc ťahať nebude, pretože všetci okrem vás budú vedieť, že  posledný vlak týmto úsekom definitívne prešiel pred mesiacom. Ako dlho tam zostanete ležať, záleží len od vašej inteligencie a dôvtipu. Čím dlhšie si poležíte na chladných oceľových koľajniciach, tým väčšia šanca, že si nahonobíte ischias. Ak ste doteraz nemali celkom jasno v tom, prečo sa vlastne chcete „zasamovraždiť“, s akútnym ischiasom v tom budete mať podstatne jasnejšie.

Za pomerne kvalitnú pomôcku na rozpoznanie použiteľnosti danej trate sa dá považovať burina. Ak prerastá do koľajiska a je niekoľkonásobne vyššia ako bežný železničný pochôdzkar kontrolujúci technický stav trate – tu zodpovedný samovrah nebude strácať svoj drahocenný čas. Tadeto vlaky dávno nejazdia!

Ak ste si vybrali používanú a frekventovanú železničnú trať, významnú rolu hrá poloha samovrahovho tela na koľajniciach. Iste, môžete vlaku bežať v ústrety, ale psychicky menej náročné je ľahnúť si na koľajnice. Ľahnúť si medzi koľajnice rovnobežne s nimi sa v záujme úspešne dovŕšeného diela neodporúča[1], pretože rýchlik nad vami prehrmí bez toho, aby vám spôsobil akúkoľvek ujmu na zdraví, či dokonca na živote. Akú-takú ujmu môžete utrpieť len v tom prípade, ak je do vlakovej súpravy zaradený vagón staršieho typu, v ktorom o vašom osude rozhoduje len to, či sa človek v kabínke na konci vlaku rozhodne šliapnuť na pedál ovládajúci plechovú záklopku a splachovanie v ten pravý okamih.

Železniční samovrahovia v záujme dobre vykonaného diela sa musia na koľajnice uložiť naprieč alebo tak, aby im koleso lokomotívy bezpečne rozdrvilo tú najcennejšiu časť tela – teda mobil[2].

K železničnej trati sa po predchádzajúcom naštudovaní cestovného poriadku vyberáme s dostatočnou časovou rezervou, určite nie naslepo, aby sme drahocenný čas nestrácali neproduktívnym predčasným vylihovaním na koľajniciach.

Vyberajte si len skutočné vlaky – detskú lokomotívu krúžiacu dokola v lunaparkovom kolotoči by ste mohli vykoľajiť! Ak máte možnosť zvoliť si medzi lesnou železničkou, osobným vlakom, nákladným vlakom a rýchlikom, preferujte ten naposledy menovaný. Ideálne je uskutočniť svoj zámer na úsekoch železničných tratí označovaných slovkom vysokorýchlostný. Možno vás to úprimne prekvapí, ale aj na Slovensku máme také – napríklad medzi siedmim a deviatym telegrafným stĺpom za stanicou Sekule v smere na Moravu na trati Bratislava – Brno.

Ak by ste chceli „ísť“ na istotu, zvoľte radšej zahraničné vysokorýchlostné trate, napríklad francúzsky TGV alebo japonský Šikansen. Rýchlosťou sa s tými našimi nedajú porovnávať. Ak skočíte pred železničnú súpravu TGV niekde na predmestí Paríža, pri tej rýchlosti máte isté, že pochovávať vás budú až v Lyone.

Skok pod vlak je však pomerne sebecký čin, pretože samovrah sa nezamýšľa (alebo mu to je jedno), koľko osôb pátracieho tímu a ako dlho bude musieť kompletizovať náplň jeho rakvy. V každom prípade, ak by ste to predsa len nejakým spôsobom prežili, bolo by vhodné mať vo vrecku kontakt na chirurga, o ktorom ste si vopred zistili, že vo voľnom čase má záľubu v skladaní puzzle. Ideálni sa javia vietnamskí chirurgovia[3].

Znie to síce čudne, ale skok pod lietadlo, by teoreticky mohol byť tiež úspešný. Ak by ste však neoprávnene vnikli na letiskovú plochu s úmyslom vrhnúť sa pod kolesá štartujúceho boeingu, ochrana letiska by pravdepodobne neprejavila dosť pochopenia pre váš zámer a zastrelila by vás skôr ako by ste dobehli, kam potrebujete. Vrhať sa pod vrtuľník, uznáte sami, je smiešne.

Z ďalších dopravných prostriedkov sú absolútne nevhodné bicykle, skejtbordy, kolobežky, šliapacie autíčka a pod. Pod tie nikdy neskáčte! Vyhnete sa hanbe.

[1] Sluchovo postihnutí samovrahovia si môžu ľahnúť aj rovnobežne, za predpokladu, že kvôli svojmu hendikepu budú každú chvíľu nadvihovať hlavu a vizuálne kontrolovať či už konečne prichádza rýchlik R 442 Šírava z Košíc do Bratislavy.

[2] Nejde o preklep, mnohí (najmä mladí ľudia) sú s mobilom priam zrastení a považujú ho za najdôležitejšiu súčasť svojho života.

[3] Guinessov rekord za poskladanie puzzle s najväčším množstvom dielikov držia študenti z univerzity vo vietnamskom Saigone. Obrovský lotosový kvet, ktorý má 14,85 x 23,20 m, poskladali z 551 232 dielov. 1600 študentom trvalo triedenie a poskladanie skladačky len 17 hodín!

Ešte o slintačke

02.04.2025

V minulom článku uverejnenom v Hlavných správach (link: TU) som písal o svojich podozreniach, akým spôsobom mohlo dôjsť k vzniku slintačkového (slintačka a krívačka, ďalej len SLAK) ohniska v Kisbajcsi v Maďarsku blízko slovenských hraníc. Až po napísaní článku som sa dozvedel, že na farme v Kisbajcsi pracovali egyptskí dojiči. A teda logicky, namiesto mojich trošku [...]

Krátka správa z cesty

27.03.2025

Včera som sa vrátil z výletu do Barcelony a Andorry, ktorý bol kratší, ako by sa mi žiadalo… Bolo tam fajn. Okrem iného aj preto, lebo ani v Barcelone, ani v Andorre som nevidel jedinú ukrajinskú vlajku. Akurát v Andorre som zazrel vtáčie búdky pre ukrajinských sťahovavých vtákov vyhotovené nielenže v národných farbách, ale aj v ich správnom poradí… Zazrel [...]

Malá príhodka zo života

17.03.2025

Včera som bol na Žabotovej ulici pod schodmi čakať na manželkin vlak. Zaparkoval som pri ošarpanej výmenníčke a sedel v aute. Zrazu z Palárikovej ulice prudko vyrazil asi štyridsaťročný chodec a krútil imaginárnym volantom. Pred reštauráciou Moree prudko zaflekoval, pozrel sa do imaginárneho spätného zrkadielka a otočil imaginárne auto do protismeru – bolo tam totiž [...]

medveď hnedý

Medvedica napadla turistu v poľských horách, prežil so zranením

02.04.2025 22:41

Skorá jar je obdobím, keď sú medvede hladné, podráždené a mimoriadne nebezpečné.

Benjamin Netanjahu

Izrael vykonal vzdušný úder v damašskej štvrti Barzá, píšu agentúry

02.04.2025 20:44, aktualizované: 21:19

Izraelská armáda doteraz vec nekomentovala.

Ruské jadrové manévre / Bombardér / Tu-22M3 /

V Irkutskej oblasti na Sibíri sa zrútil ruský bombardér, zahynul jeden pilot

02.04.2025 20:33

Stroj podľa neho havaroval pravdepodobne v dôsledku technickej poruchy.

prílet F16 Kuchyňa

Vzdušný priestor by sme si mohli strážiť sami už v lete, prišli ďalšie F-16. Do Kuchyne leteli na etapy

02.04.2025 20:05

Obe lietadlá boli dodané letecky v dvoch etapách, letom cez Atlantik na leteckú základňu Morón v Španielsku a následným preletom na letisko v Kuchyni.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 675
Celková čítanosť: 2438661x
Priemerná čítanosť článkov: 3613x

Autor blogu

Kategórie

Archív