Príručka samovraha – 31. časť

(V texte sú použité poznámky pod čiarou, ktoré sa nachádzajú na konci článku)

Omnoho obľúbenejší ako skok pod auto, je skok pod vlak. Ak sa teda rozhodnete v časoch hospodárskej krízy spáchať tento druh samovraždy, bolo by vhodné pozorne sledovať rozhodnutia vlády a zvlášť ministerstva dopravy. Nie je totiž pre vlakového samovraha nič ponižujúcejšie, ako ľahnúť si na trať, ktorú vláda v rámci úsporných opatrení nedávno zrušila. Nie je nič trápnejšie, ako keď si vás všimnú okoloidúci a budú si prstom veľavýznamne klopkať na čelo, ale pritom vás nikto z koľajníc ťahať nebude, pretože všetci okrem vás budú vedieť, že  posledný vlak týmto úsekom definitívne prešiel pred mesiacom. Ako dlho tam zostanete ležať, záleží len od vašej inteligencie a dôvtipu. Čím dlhšie si poležíte na chladných oceľových koľajniciach, tým väčšia šanca, že si nahonobíte ischias. Ak ste doteraz nemali celkom jasno v tom, prečo sa vlastne chcete „zasamovraždiť“, s akútnym ischiasom v tom budete mať podstatne jasnejšie.

Za pomerne kvalitnú pomôcku na rozpoznanie použiteľnosti danej trate sa dá považovať burina. Ak prerastá do koľajiska a je niekoľkonásobne vyššia ako bežný železničný pochôdzkar kontrolujúci technický stav trate – tu zodpovedný samovrah nebude strácať svoj drahocenný čas. Tadeto vlaky dávno nejazdia!

Ak ste si vybrali používanú a frekventovanú železničnú trať, významnú rolu hrá poloha samovrahovho tela na koľajniciach. Iste, môžete vlaku bežať v ústrety, ale psychicky menej náročné je ľahnúť si na koľajnice. Ľahnúť si medzi koľajnice rovnobežne s nimi sa v záujme úspešne dovŕšeného diela neodporúča[1], pretože rýchlik nad vami prehrmí bez toho, aby vám spôsobil akúkoľvek ujmu na zdraví, či dokonca na živote. Akú-takú ujmu môžete utrpieť len v tom prípade, ak je do vlakovej súpravy zaradený vagón staršieho typu, v ktorom o vašom osude rozhoduje len to, či sa človek v kabínke na konci vlaku rozhodne šliapnuť na pedál ovládajúci plechovú záklopku a splachovanie v ten pravý okamih.

Železniční samovrahovia v záujme dobre vykonaného diela sa musia na koľajnice uložiť naprieč alebo tak, aby im koleso lokomotívy bezpečne rozdrvilo tú najcennejšiu časť tela – teda mobil[2].

K železničnej trati sa po predchádzajúcom naštudovaní cestovného poriadku vyberáme s dostatočnou časovou rezervou, určite nie naslepo, aby sme drahocenný čas nestrácali neproduktívnym predčasným vylihovaním na koľajniciach.

Vyberajte si len skutočné vlaky – detskú lokomotívu krúžiacu dokola v lunaparkovom kolotoči by ste mohli vykoľajiť! Ak máte možnosť zvoliť si medzi lesnou železničkou, osobným vlakom, nákladným vlakom a rýchlikom, preferujte ten naposledy menovaný. Ideálne je uskutočniť svoj zámer na úsekoch železničných tratí označovaných slovkom vysokorýchlostný. Možno vás to úprimne prekvapí, ale aj na Slovensku máme také – napríklad medzi siedmim a deviatym telegrafným stĺpom za stanicou Sekule v smere na Moravu na trati Bratislava – Brno.

Ak by ste chceli „ísť“ na istotu, zvoľte radšej zahraničné vysokorýchlostné trate, napríklad francúzsky TGV alebo japonský Šikansen. Rýchlosťou sa s tými našimi nedajú porovnávať. Ak skočíte pred železničnú súpravu TGV niekde na predmestí Paríža, pri tej rýchlosti máte isté, že pochovávať vás budú až v Lyone.

Skok pod vlak je však pomerne sebecký čin, pretože samovrah sa nezamýšľa (alebo mu to je jedno), koľko osôb pátracieho tímu a ako dlho bude musieť kompletizovať náplň jeho rakvy. V každom prípade, ak by ste to predsa len nejakým spôsobom prežili, bolo by vhodné mať vo vrecku kontakt na chirurga, o ktorom ste si vopred zistili, že vo voľnom čase má záľubu v skladaní puzzle. Ideálni sa javia vietnamskí chirurgovia[3].

Znie to síce čudne, ale skok pod lietadlo, by teoreticky mohol byť tiež úspešný. Ak by ste však neoprávnene vnikli na letiskovú plochu s úmyslom vrhnúť sa pod kolesá štartujúceho boeingu, ochrana letiska by pravdepodobne neprejavila dosť pochopenia pre váš zámer a zastrelila by vás skôr ako by ste dobehli, kam potrebujete. Vrhať sa pod vrtuľník, uznáte sami, je smiešne.

Z ďalších dopravných prostriedkov sú absolútne nevhodné bicykle, skejtbordy, kolobežky, šliapacie autíčka a pod. Pod tie nikdy neskáčte! Vyhnete sa hanbe.

[1] Sluchovo postihnutí samovrahovia si môžu ľahnúť aj rovnobežne, za predpokladu, že kvôli svojmu hendikepu budú každú chvíľu nadvihovať hlavu a vizuálne kontrolovať či už konečne prichádza rýchlik R 442 Šírava z Košíc do Bratislavy.

[2] Nejde o preklep, mnohí (najmä mladí ľudia) sú s mobilom priam zrastení a považujú ho za najdôležitejšiu súčasť svojho života.

[3] Guinessov rekord za poskladanie puzzle s najväčším množstvom dielikov držia študenti z univerzity vo vietnamskom Saigone. Obrovský lotosový kvet, ktorý má 14,85 x 23,20 m, poskladali z 551 232 dielov. 1600 študentom trvalo triedenie a poskladanie skladačky len 17 hodín!

Majú pravdu – dosť bolo! Ale čoho?

28.11.2025

Včera som navštívil kníhkupectvo Panta rhei v bratislavskej Eurovei. Programovo tam síce (a v Martinuse tiež) už pár rokov nič nekupujem na protest proti ich obchodnej(?) politike, keď niektoré tituly a niektorých autorov odmietajú predávať. Knižky si tam len prelistujem a ak ma nejaká zaujme, kúpim si ju inde, najčastejšie cez nejaký politicky neangažovaný e-shop. Ale [...]

Čím horšie, tým lepšie (pre PS) – 2. časť

27.11.2025

Koluje po internete jeden mail… Ku mne sa dostal už druhý, či tretí raz. Uvediem tu z neho taký výcuc: „Na svete žije v súčasnosti vyše 8 miliárd ľudí. 11 % ich žije v Európe, 5% je v Severnej Amerike, 9% v Južnej Amerike, 15% v Afrike, 60% v Ázii. (tu len dopĺňam – vyrátajte si z toho, aké zanedbateľné percento ľudí predstavuje tzv. kolektívny [...]

Čím horšie, tým lepšie (pre PS)

26.11.2025

Stratégovia Progresívneho Slovenska sa rozhodli ísť dôsledne cestou negovania všetkého, čo sa na Slovensku deje a najmä čo sa deje s podpisom Ficovej vlády. Nebudem tu spomínať bombastickú a nehoráznu myšlienku PS otvárať Benešove dekréty, lebo to je taký nezmysel ako keby ryby začali nosiť slnečné okuliare. Každý rozumný človek takéto myšlienky hraničiace [...]

vojna na Ukrajine, Andrij Jermak

Andrij Jermak odstúpil z funkcie šéfa kancelárie ukrajinského prezidenta

28.11.2025 16:45, aktualizované: 17:03

"Pre zachovanie vnútornej sily by nemal existovať nijaký dôvod na rozptyľovanie sa čímkoľvek iným, ako je obrana Ukrajiny," uviedol Zelenskyj.

francúzsko

Policajti v Príbovciach zachránili z horiaceho domu seniorku a chlapca

28.11.2025 16:42

V silne zadymenom interiéri nefungovalo osvetlenie, no po chvíli sa im podarilo nájsť obe osoby.

strom Klaus

Pod oknami sídla slovenského prezidenta je spadnutý strom, ktorý zasadil Václav Klaus. Nikto ho neodstránil

28.11.2025 16:08

Strom zasadil v Grasalkovičovej záhrade Václav Klaus v marci 2003. S myšlienkou výsadby stromov prišiel Rudolf Schuster.

Peniaze / Euro / Peňaženka /

Eurá, koruny i doláre. K tomu luxusná zbierka. Polícia našla u šéfa Správy železníc vyše 80 miliónov v hotovosti

28.11.2025 15:57

V Svobodovom súkromnom trezore kriminalisti podľa servera objavili aj zbierku luxusných hodiniek.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 705
Celková čítanosť: 2621221x
Priemerná čítanosť článkov: 3718x

Autor blogu

Kategórie

Archív