Založ si blog

Vietnam slovom aj obrazom – 14. časť

S príchodom sviatku 1. mája a s príchodom tisícov Vietnamcov do mestečka, Cát Bà stratilo pre mňa svoju atraktivitu. A obávam sa, že v plnej sezóne to tu vyzerá každý deň ako na Prvého mája. Na hlavnej pobrežnej ulici Môt Thang Tu sa nachádza množstvo reštaurácií ponúkajúcich v  akváriách umiestnených na ulici množstvo najrozličnejších darov mora, ktoré vám kuchári ochotne pripravia do stráviteľnej podoby. Ďalej je tu množstvo barov, diskoték, karaokární, z ktorých hlučná hudba preniká až na ulicu. Večer tu život skrátka frčí tak, že po krátkej prechádzke nábrežím by ste najradšej našli nejaký ovládací gombík s nápisom volume a stiahli ho k mínusovej hodnote.

Alkoholy sú dostupné od výmyslu sveta, ale pivo väčšinou len vietnamské a plechovkové, či fľaškové – značky Saigon či Tiger.   Čapované pivo nájdete len veľmi výnimočne. Keď sme na jeden taký podnik s pouličným posedením naďabili, okamžite sme tam obsadili voľný stôl. Pivo sa zo suda(?) čapuje ručným pumpovaním a úprimne povedané: nechutilo mi. Neskôr ešte zo dva razy a na iných miestach sme skúsili vietnamské čapované, ale jednoducho – nebolo to ono.

Majiteľ krčmičky vedel trochu po anglicky. Sadol si na chvíľu k nám. Keď sa dozvedel odkiaľ sme, prezradil nám, že bol nedávno na dovolenke v Prahe. Mesto sa mu veľmi páčilo. Po chvíli, keď som nadobudol dojem, že sa medzi nami vytvoril aspoň náznak akej-takej dôvery, vyzvedal som od neho, či to množstvo vietnamských zástav na každom (aj rodinnom dome) a občas aj zástav s kosákom a kladivom je povinnou výzdobou stanovenou úradmi, alebo ich ľudia vyvesujú z vlastnej vôle? Tvrdil, že ľudia vešajú vlajky z presvedčenia a on sám pri tom tvrdení vyzeral dosť presvedčivo. A tak mi napadlo, ako na Slovensku docieliť, aby aj jeho obyvatelia vešali na svoje domy štátnu vlajku. A aj mi napadal odpoveď, len neviem, či ju tu môže zverejniť… Pred zavesením vlajky by bolo potrebné zavesiť drvivú väčšinu politikov, čo to tu už roky vedú od desiatich k piatim – samozrejme na čele s terajšou vládou.

 

(Všetky fotografie sa po kliknutí na ne zväčšia)

Zdroj fotografií: autor textu

 

Zážitok z dnešného dňa. . .

25.04.2024

Vybral som sa dnes na Miestny úrad Bratislava – Staré Mesto, aby som tam, ako budúci člen okrskovej volebnej komisie v eurovoľbách, podpísal potrebné dokumenty. Prechádzal som cez Hviezdoslavovo námestie a už diaľky som zbadal pred americkou ambasádou veľký zhluk ľudí. Prekvapilo ma to, pretože som nevedel o žiadnej protestnej, ani inej akcii a väčšinou o nich [...]

O Pelleho víťazstve

07.04.2024

Treba povedať, že Pellegriniho víťazstvo bolo napriek očakávaniam a odhadom výrazné! A bolo by bývalo omnoho, omnoho výraznejšie, ak by sa na Slovensku viedla normálna demokratická a slušná predvolebná kampaň. To, čo prevádzal Matovič tesne pred volebným dňom, bolo to najhlbšie dno a mne sa z neho chcelo naozaj zvracať. Ukázalo sa, že najväčším homofóbom na [...]

O Pelém a o hre proti nemu

05.04.2024

Keďže sme dnes v období volebného moratória, nejdem písať politizujúce články podporujúceho niektorého z kandidátov. Nechcem porušovať zákon. Vo svojom dnešnom príspevku sa chcem venovať najlepšiemu futbalistovi všetkých čias, Brazílčanovi Pelému (Edson Arantes do Nascimento). Uvediem krátky citát z autobiografickej knižky skvelého českého [...]

Russia Lenin Death Anniversary

Ruskí komunisti zúria. Tvrdia, že Putinov obľúbený filozof bol silný zástanca fašizmu

28.04.2024 17:00

Komunisti žiadajú prokuratúru, aby posúdila tvorbu filozofa Ivana Iľjina. Riaditeľ školy, ktorú po ňom pomenovali, vidí v pozadí sprisahanie Západu.

spišiak

Ďalšia nehoda politika, Spišiak narazil do plota: Oslepilo ma slnko, vysypali sa na mňa papieriky

28.04.2024 16:54

Poslanec Progresívneho Slovenska Jaroslav Spišiak mal dopravnú nehodu, narazil do plota.

Titanic - fotografia ľadovca

Hodinky najbohatšieho muža na Titaniku sa predali za viac ako milión libier

28.04.2024 16:28

Zlaté vreckové hodinky, ktoré patrili najbohatšiemu cestujúcemu na palube Titaniku, sa predali za takmer 1,2 milióna libier.

fico, šimečka

Prieskum: Smer vedie, ale PS a Hlas sú blízko. V parlamente by boli aj SNS a Republika

28.04.2024 14:45

Najvyššie preferencie v apríli má strana Smer, ktorá by získala 21,1 percenta hlasov. V parlamente by bolo podľa prieskumu Focusu 7 strán.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 593
Celková čítanosť: 2129075x
Priemerná čítanosť článkov: 3590x

Autor blogu

Kategórie