Založ si blog

Príručka samovraha – 20. časť

Ak sa pri tvorbe vlastného rozlúčkového listu chcete inšpirovať poslednými slovami slávnych osobností, v nasledujúcich riadkoch nájdete posledné vyjadrenia takmer troch stovák zväčša všeobecne známych ľudí bližšej i vzdialenejšej histórie.

Verlaine, Paul, francúzsky básnik (1896):

„Mŕtvemu nepodrážajte topánky.“

Vespasianus, rímsky cisár (79 n.l.):

„Cisár by mal zomrieť v stoji.“

Podľa iného zdroja:

„Beda, zdá sa mi, že sa stávam bohom.“

Vicious, Sid, britský punkový hudobník (1979):

Mali sme pakt smrti. Musím dodržať svoju polovicu. Prosím, pochovajte ma vedľa môjho dieťaťa. Pochovajte ma v mojej koženej bunde, džínsoch a motocyklových topánkach. Zbohom.“

Viliam I.,(Wilhelm Friedrich Ludwig von Hohenzollern), pruský kráľ a nemecký cisár (1888):

„Nemám teraz čas byť unavený.“

Viliam I. Oranžský, významný predstaviteľ a organizátor nizozemskej revolúcie po tom, čo naň vrah Gérard trikrát vystrelil (1584):

„Bože, zmiluj sa nad mojim úbohým národom!“

Villa, Pancho, vlastným menom José Doroteo Arango Arámbula, jeden z najvýznamnejších generálov mexickej revolúcie (1923):

„Nenechajte ma takto skončiť. Povedzte im, že som povedal niečo dôležité.“

Villiers, George, vojvoda z Buckinghamu, anglický politik a dvoran po tom, ako ho námorník John Felton bodol dýkou, keď sa ponáhľal na záchod (1628):

„Pre rany božie, ten darebák ma zabil!“

Voltaire, François-Marie Arouet, francúzsky filozof a spisovateľ (1778):

„Neverím v Boha, ale čo keby som sa predsa len mýlil?“

Podľa iného zdroja:

„Teraz nie je vhodný čas robiť si nepriateľov.“

Podľa ďalšieho zdroja:

„Nechajte ma umrieť v pokoji.“

Vrchlický, Jaroslav, český spisovateľ, básnik, dramatik a prekladateľ (1912):

„Už je dobre.“

Walker, Paul, americký herec predtým, než odišiel z charitatívnej akcie vo svojom Porsche rýchlosťou 145 km/hod. (2013):

„O päť minút sme späť.“

Washington, George, prvý americký prezident (1799):

„Ide to dobre… umieram ťažko, ale nebojím sa ísť.“

Wayne, John, americký filmový herec (1979):

„Samozrejme, že viem, kto si. Si moje dievča. Milujem ťa!“

White, Barry, americký producent, skladateľ a spevák zdravotnej sestre (2003):

„Nechajte ma tak. Som v poriadku.“

Wilde, Oscar, írsky dramatik, prozaik a básnik po tom, čo sa podrobil nákladnej operácii, ktorá mu nepomohla (1900):

„Umieram tak, ako som žil – nad svoje pomery.“

Podľa iného zdroja:

“Moja tapeta a ja spolu bojujeme na život a na smrť. Jeden z nás musí preč.“

Podľa ďalšieho zdroja:

„To by už asi normálny Angličan neuniesol, keby začalo nové storočie a ja by som bol ešte nažive…“

Wilson, Woodrow, 28. prezident Spojených štátov (1924):

„Som pripravený!“

Winehouse, Amy, britská speváčka závislá na drogách a alkohole (2011):

„Nechcem zomrieť.“

Wittgenstein, Ludwig, rakúsky filozof odkázal priateľom, ktorí ho mali prísť navštíviť (1951):

„Povedzte im, že som mal nádherný život.“

Woolfová, Virginia, anglická spisovateľka, kritička, feministka v liste manželovi pred samovraždou (1941):

„Mám pocit, že zošaliem. Už nemôžem ďalej v týchto strašných časoch. Počujem hlasy a nemôžem sa sústrediť na prácu. Bojovala som proti tomu, ale už nemôžem. Za všetko svoje šťastie vďačím tebe, ale nemôžem pokračovať a zničiť ti život.“

Zlatoústy, Ján svätý, byzantský  cirkevný otec, kazateľ, konštantínopolský patriarcha, prvý biskup Východorímskej ríše a spisovateľ (407 n.l.):

„Boh buď velebený za všetko.“

Zwingli, Ulrich, švajčiarsky humanistický teológ a reformátor pred bitkou, v ktorej zahynul (1531):

„Telo môžu zabiť, dušu nikdy.“

Žižka, Jan z Trocnova, český husitský vojvodca (1424):

„Z mojej kože urobte bubny.“

Zážitok z dnešného dňa. . .

25.04.2024

Vybral som sa dnes na Miestny úrad Bratislava – Staré Mesto, aby som tam, ako budúci člen okrskovej volebnej komisie v eurovoľbách, podpísal potrebné dokumenty. Prechádzal som cez Hviezdoslavovo námestie a už diaľky som zbadal pred americkou ambasádou veľký zhluk ľudí. Prekvapilo ma to, pretože som nevedel o žiadnej protestnej, ani inej akcii a väčšinou o nich [...]

O Pelleho víťazstve

07.04.2024

Treba povedať, že Pellegriniho víťazstvo bolo napriek očakávaniam a odhadom výrazné! A bolo by bývalo omnoho, omnoho výraznejšie, ak by sa na Slovensku viedla normálna demokratická a slušná predvolebná kampaň. To, čo prevádzal Matovič tesne pred volebným dňom, bolo to najhlbšie dno a mne sa z neho chcelo naozaj zvracať. Ukázalo sa, že najväčším homofóbom na [...]

O Pelém a o hre proti nemu

05.04.2024

Keďže sme dnes v období volebného moratória, nejdem písať politizujúce články podporujúceho niektorého z kandidátov. Nechcem porušovať zákon. Vo svojom dnešnom príspevku sa chcem venovať najlepšiemu futbalistovi všetkých čias, Brazílčanovi Pelému (Edson Arantes do Nascimento). Uvediem krátky citát z autobiografickej knižky skvelého českého [...]

Izrael / Hamas /

Hamas súhlasil s návrhom o prímerí, ktorý je pre Izrael neprijateľný

06.05.2024 19:11, aktualizované: 22:53

Katar a Egypt už niekoľko mesiacov pôsobia ako sprostredkovatelia mierových rokovaní.

Russia Orthodox Easter Putin

Putin po piaty raz. Slovenský diplomat bude pri jeho "pomazaní"

06.05.2024 17:29

Štafáž na inaugurácii Putina bude popri domácej "verchušky" robiť iba časť diplomatického zboru. Zastúpené bude aj Slovensko, ktoré na rozdiel od viacerých západných spojencov pozvanie neodmietlo.

Nemocnica Poprad

Vyskočil? Polícia preveruje úmrtie muža v areáli popradskej nemocnice

06.05.2024 16:56

Vyšetrovateľ začal trestné stíhanie vo veci trestného činu usmrtenia.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 593
Celková čítanosť: 2134505x
Priemerná čítanosť článkov: 3600x

Autor blogu

Kategórie