Katastrofálne služby na bratislavskej Hlavnej pošte – 3. časť (odpoveď z Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb)

Pokračujem so zverejňovaní komunikácie medzi mnou a ľudmi zodpovednými za fungovanie firmy Pošta a.s.  Zároveň ma pochytila hrôza z toho, že ministrom zdravotníctva sa, ako vraj úspešný manažér, stane doterajší šéf bordelu zvaného Pošta a.s. Tomáš Drucker.

 

 

Vážený pán Ing. Ján Fľak PhD., podpredseda Úradu pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb

Vďaka za Váš už druhý list. Chcem Vás informovať, že Vaša odpoveď ma absolútne neuspokojila.

Už vyzdvihnutie Vášho doporučeného listu včera o pol ôsmej večer (teda aby som spresnil, príchod na poštu 19,25, odchod z pošty 19,58) ma presvedčil o tom, že vo Vašom liste nie je ani zbla pravdy.

Vami uvádzaná norma „Požiadavky na kvalitu univerzálnej služby“, podľa ktorej priemerný čas čakania pri priehradke v čase špičkovej dennej prevádzky nemá byť väčší ako 12 minút, nefungovala ani včera. Strávil som na pošte dva krát dlhší čas, ako pripúšťa norma. Nehovoriac o tom, že ste nevysvetlili, ktoré hodiny na tejto pošte považujete za špičkovú prevádzku. Podľa Vašej definície (špičková denná prevádzka je prevádzka počas dvoch po sebe nasledujúcich hodín s najväčšou intenzitou poskytovanej služby) by totiž čakací čas mimo špičkových hodín mal byť ešte kratší!

Píšete, že na základe Vášho prešetrenia bolo zistené, že na Hlavne pošte v Bratislave je priemerný čas čakania v súlade s „Požiadavkami na kvalitu univerzálnej služby“, avšak v hraničných hodnotách. Nuž, ak moje včerajšie čakanie 33 minútové čakanie považujete za hraničnú hodnotu asi ste v škole neprospievali z matematiky, lebo mne to vychádza tak, že som čakal takmer dvojnásobok prípustného limitu.

Píšete, že pošta odo dňa 18. 2. 2016 posilnila počet priehradkových pracovníkov. Nuž v praxi sa to prejavilo tak, že včera namiesto obvyklých troch (už aj tak nedostatočných) okienok na vydávanie oznamovaných zásielok, boli otvorené len dve! A situácia vyzerala nasledovne: pred dvomi okienkami na vydávanie oznamovaných zásielok stál kľukatiaci sa had (2x zatočený), v ktorom stalo asi 25 ľudí. Pred tromi otvorenými okienkami peňažnej služby (vzadu) nebol po celý čas takmer nijaký zákazník a pri troch otvorených okienkach oproti výdaju oznamovaných zásielok boli kontinuálne vybavovaní jeden až dvaja ľudia. Okrem toho sa v priebehu môjho vyše polhodinového čakania presúšali po poštovej hale ďalšie pracovníčky, ktoré mali bohviečo na práci, ak vôbec niečo… Jedna z nich bola vedúca zmeny, alebo čosi podobné, skrátka, v ten večer zodpovedná osoba. Išiel som za ňou a spýtal sa, či vie, že podľa normy má zákazník čakať maximálne 12 minút. Priznala, že to vie. Spýtal som sa, prečo teda niečo neurobí, keď na pošte vidno očividne dosť pracovníčok, ale zlú organizáciu práce. Povedala, že nevie, čo má robiť. Vraj nie všetky pracovníčky, ktoré vidím, majú oprávnenie vydávať zásielky. A že či viem, aký majú mizerný plat. Nuž, plat možno majú neveselý, ale ani ja zďaleka nie som so svojimi príjmami spokojný, ale to neznamená, že budem osierať svojich klientov. Rozišli sme sa s nerozhodným výsledkom. Musím však priznať, že o chvíľu sa otvorilo ďalšie okienko a zákazníkov začala vybavovať samotná vedúca zmeny.

Vážený pán Ing. Fľak, píšete, že na Hlavnej pošte zvažujú inštaláciu vyvolávacieho systému. To je zaujímavý nápad – hlavne pre toho, kto sa na tom nič neriešiacom biznise spojenom s províziami bude podieľať. Netreba inštalovať vyvolávací systém, ale viac pracovníčok za okienka, resp. operatívne ich premiestňovať tam, kde mi horí úsek!

Naďalej teda očakávam nápravu a skutočné opatrenia na zlepšenie stavu, nie len byrokratické frázy. Zároveň vás informujem, že sa o problematiku budem ďalej zaujímať a budem sa usilovať ju aj medializovať nielen na svojom blogu.

S pozdravom

P. Fabian

IMG

Ešte o slintačke

02.04.2025

V minulom článku uverejnenom v Hlavných správach (link: TU) som písal o svojich podozreniach, akým spôsobom mohlo dôjsť k vzniku slintačkového (slintačka a krívačka, ďalej len SLAK) ohniska v Kisbajcsi v Maďarsku blízko slovenských hraníc. Až po napísaní článku som sa dozvedel, že na farme v Kisbajcsi pracovali egyptskí dojiči. A teda logicky, namiesto mojich trošku [...]

Krátka správa z cesty

27.03.2025

Včera som sa vrátil z výletu do Barcelony a Andorry, ktorý bol kratší, ako by sa mi žiadalo… Bolo tam fajn. Okrem iného aj preto, lebo ani v Barcelone, ani v Andorre som nevidel jedinú ukrajinskú vlajku. Akurát v Andorre som zazrel vtáčie búdky pre ukrajinských sťahovavých vtákov vyhotovené nielenže v národných farbách, ale aj v ich správnom poradí… Zazrel [...]

Malá príhodka zo života

17.03.2025

Včera som bol na Žabotovej ulici pod schodmi čakať na manželkin vlak. Zaparkoval som pri ošarpanej výmenníčke a sedel v aute. Zrazu z Palárikovej ulice prudko vyrazil asi štyridsaťročný chodec a krútil imaginárnym volantom. Pred reštauráciou Moree prudko zaflekoval, pozrel sa do imaginárneho spätného zrkadielka a otočil imaginárne auto do protismeru – bolo tam totiž [...]

medveď hnedý

Medvedica napadla turistu v poľských horách, prežil so zranením

02.04.2025 22:41

Skorá jar je obdobím, keď sú medvede hladné, podráždené a mimoriadne nebezpečné.

Benjamin Netanjahu

Izrael vykonal vzdušný úder v damašskej štvrti Barzá, píšu agentúry

02.04.2025 20:44, aktualizované: 21:19

Izraelská armáda doteraz vec nekomentovala.

Ruské jadrové manévre / Bombardér / Tu-22M3 /

V Irkutskej oblasti na Sibíri sa zrútil ruský bombardér, zahynul jeden pilot

02.04.2025 20:33

Stroj podľa neho havaroval pravdepodobne v dôsledku technickej poruchy.

prílet F16 Kuchyňa

Vzdušný priestor by sme si mohli strážiť sami už v lete, prišli ďalšie F-16. Do Kuchyne leteli na etapy

02.04.2025 20:05

Obe lietadlá boli dodané letecky v dvoch etapách, letom cez Atlantik na leteckú základňu Morón v Španielsku a následným preletom na letisko v Kuchyni.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 675
Celková čítanosť: 2438684x
Priemerná čítanosť článkov: 3613x

Autor blogu

Kategórie

Archív