Konečne sa pošťastilo aj mne. . . .

Už dlho počúvam o zvláštnom chlapíkovi, ktorý cestuje mestskou hromadnou dopravou v Bratislave. Nikdy som ho však nezažil.

Až dnes.

Ťažko však o ňom povedať, že sa v autobuse č. 37 viezol. Slovo premiestňoval by bolo správnejšie. A to tak voči územiu, cez ktoré autobus prechádzal, ako aj vo vzťahu k interiéru vozidla.

Muž štíhlej postavy so šiltovkou na hlave patril podľa všetkého do vekovej kategórie, ktorá môže cestovať v MHD s 50%-nou zľavou. Vzhľadom na šediny vykúkajúce spod čiapky bolo jasné, že nejde o zľavnenú kategóriu študentov, iba ak by bol študentom Univerzity tretieho veku. V hnedom trojštvrťovom kabátiku, či skôr saku zvláštneho strihu a s veľkou nákupnou taškou v ľavej ruke pri nastupovaní do autobusu nevzbudil žiadnu pozornosť. Až keď sa autobus priblížil k lamačskému dvojpruhovému kruhovému objazdu, ktorý neupútaných cestujúcich vždy zmení na bezvládnych handrových panákov chaoticky rozmiestňovaných do rôznych končín autobusu (záleží od stupňa pretekárskeho založenia vodiča MHD), až tam vynikla výnimočnosť tohto cestujúceho.

Kým cestujúci, ktorí ešte nepoletovali po autobuse ako pasažieri z amerického katastrofického filmu po dekompresii paluby lietadla sa z posledných síl kŕčovito držali kovových tyčí, tento muž si v priestore vyhradenom pre kočíky čupol do hlbokého podrepu a s bravúrou člena ansámblu Cirque du Soleil bez akéhokoľvek držania, či zakymácania sa udržal svoju pozíciu. Keď sa za kruháčom rozhádzaní ľudia opäť vrátili do svojich pôvodných pozícií, on víťazoslávne promenádoval zo strednej časti autobusu do zadnej a vzápätí späť. Kráčal zvláštnym, takmer tanečným krokom, akým kráčajú cirkusoví artisti pri záverečnom defilé a vychutnávajú si zaslúžený potlesk.

To sa už ale blížila svetelná križovatka a esíčko pri lamačskej železničnej stanici. Chlapík sa opäť v strednej časti autobusu skrčil do postoja, aký bojovníci kung fu zaujímajú pred začiatkom súboja. Šoférovo prudké zabrzdenie na červenú a následné esíčko zvládol v hlbokom podrepe s kamennou tvárou a bez pohnutia ako známe monolitické sochy na Veľkonočnom ostrove.

Kto pozná trasu tridsaťsedmičky vie, že od Lamača už vedie len trápne rovno na Patrónku a cez Mlynskú dolinu. Tu už nijaké nástrahy, okrem prípadného prudkého zabrzdenia cestujúcim nehrozia. Zjavne si to uvedomil aj tento zvláštny chlapík. S nákupnou taškou zavesenou na ľavej ruke sa zavesil na hornú tyč určenú na držanie a začal robiť zhyby. A nielenže začal robiť zhyby, on tam s bradou nad tyčou v tej polohe zmeravel na dobrých 30 sekúnd. Ja sám by som bol schopný zhyb urobiť azda len v tom prípade, ak by niektorý z cestujúcich prevážal v autobuse načierno krokodíla, ten by mu unikol z prepravky a s rozďavenou papuľou čakal podo mnou. A aj to by som si predĺžil život maximálne o 13 stotín sekundy. Chlapík podal obdivuhodný atletický výkon! Klesnúť zo zhybu do normálneho postoja ho donútila len blížiaca sa zastávka na Patrónke. Rýchlo (a bez držania) obehol stredné a zadné dvere, postáčal tlačidlá, ktorými sa otvárajú a svižne sa premiestnil k sedadlu hneď za vodičom. Tam si sadol a až po konečnú už nevyvíjal žiadnu aktivitu.

Na tvárach mnohých cestujúcich vyčaril chlapík úsmev. U niekoho obdivný, u niekoho zhovievavý v duchu indiánskej filozofie, ktorá si bláznov uctieva.

Zostáva len dúfať, že chlapíka v mestskej doprave nestretne Matúš Vallo. Razom by mu napadla myšlienka na zvýšenie cestovného, pretože, ako sa ukázalo, autobusy MHD sú vlastne multifunkčné pojazdné posilňovne.

Našťastie bratislavský primátor jazdí mestskou hromadnou dopravou len vtedy, keď si potrebuje robiť PR.

Nadpráca Mateja Baránka

15.11.2025

Politické diskusné relácie v médiách hlavného prúdu už veľmi nesledujem, pretože ma nekonečne irituje proopozičný aktivizmus drvivej väčšiny redaktorov bez akejkoľvek snahy o zachovanie profesionálnej nestrannosti. Dnes som však v aute mal možnosť počuť kúsok Sobotných dialógov na Rádiu Slovensko. Zistil som, že redaktor Matej Baránek vymyslel a praktizuje nový [...]

Poznávacie znamenie ovce – zababraná od kriedy

13.11.2025

Už je to očividné, komické, trápne a dúfam, že aj kontraproduktívne, ako média tzv. hlavného prúdu už niekoľko týždňov pred 17. novembrom účelovo prinášajú o Slovensku len samé negatívne správy. Akoby sa na Slovensku nediali aj pozitíva!? To predsa ani štatisticky nevychádza, aby tu bolo všetko len zlé! S približujúcim sa výročím 17. novembra novinári, [...]

Situačná správa z krátkej návštevy Brna

07.11.2025

Voľakedy dávno, ešte v časoch mojich stredoškolských štúdií v Kroměříži, som sa vyskytoval v Brne dvakrát do týždňa – v nedeľu večer a v piatok popoludní, pretože som tu prestupoval z autobusu na vlak a opačne. Cestou domov som sa často v Brne zdržal aj dlhšie, prechádzal sa po Masaryčke, či po Českej ulici, či dokonca navštívil kino Družba na [...]

Portugalsko, búrka, Claudia

Búrka Claudia si v Portugalsku vyžiadala tri životy, v Británii spôsobila záplavy

15.11.2025 20:27

Búrky, tornádo a záplavy. Západ Európy sužuje počasie.

Amelia Earhartová, lietadlo, pilotka, letecké nešťastie, záhada

Zverejnili odtajnené záznamy americkej vlády o letkyni Amelii Earhartovej

15.11.2025 20:23

V roku 1937 zmizla nad Tichým oceánom.

orbán

Orbán: Trianon vytvoril neživotaschopné Maďarsko, potrebujeme finančný štít

15.11.2025 19:30

Maďarský premiér tiež označil Babiša za fantastického človeka a Čechov za najracionálnejší národ.

odrážadlo, bicykel, bezpečnosť

Cyklokoalícia: Prezidentov podpis pod novelu zákona o cestnej premávke definitívne vyhnal malé deti na cestu

15.11.2025 19:23

Novelu obmedzuje rýchlosť na chodníkoch pre deti na bicykloch do 10 rokov, bežných kolobežkách či kolieskových korčuliach.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 697
Celková čítanosť: 2602275x
Priemerná čítanosť článkov: 3734x

Autor blogu

Kategórie

Archív