Konečne sa pošťastilo aj mne. . . .

Už dlho počúvam o zvláštnom chlapíkovi, ktorý cestuje mestskou hromadnou dopravou v Bratislave. Nikdy som ho však nezažil.

Až dnes.

Ťažko však o ňom povedať, že sa v autobuse č. 37 viezol. Slovo premiestňoval by bolo správnejšie. A to tak voči územiu, cez ktoré autobus prechádzal, ako aj vo vzťahu k interiéru vozidla.

Muž štíhlej postavy so šiltovkou na hlave patril podľa všetkého do vekovej kategórie, ktorá môže cestovať v MHD s 50%-nou zľavou. Vzhľadom na šediny vykúkajúce spod čiapky bolo jasné, že nejde o zľavnenú kategóriu študentov, iba ak by bol študentom Univerzity tretieho veku. V hnedom trojštvrťovom kabátiku, či skôr saku zvláštneho strihu a s veľkou nákupnou taškou v ľavej ruke pri nastupovaní do autobusu nevzbudil žiadnu pozornosť. Až keď sa autobus priblížil k lamačskému dvojpruhovému kruhovému objazdu, ktorý neupútaných cestujúcich vždy zmení na bezvládnych handrových panákov chaoticky rozmiestňovaných do rôznych končín autobusu (záleží od stupňa pretekárskeho založenia vodiča MHD), až tam vynikla výnimočnosť tohto cestujúceho.

Kým cestujúci, ktorí ešte nepoletovali po autobuse ako pasažieri z amerického katastrofického filmu po dekompresii paluby lietadla sa z posledných síl kŕčovito držali kovových tyčí, tento muž si v priestore vyhradenom pre kočíky čupol do hlbokého podrepu a s bravúrou člena ansámblu Cirque du Soleil bez akéhokoľvek držania, či zakymácania sa udržal svoju pozíciu. Keď sa za kruháčom rozhádzaní ľudia opäť vrátili do svojich pôvodných pozícií, on víťazoslávne promenádoval zo strednej časti autobusu do zadnej a vzápätí späť. Kráčal zvláštnym, takmer tanečným krokom, akým kráčajú cirkusoví artisti pri záverečnom defilé a vychutnávajú si zaslúžený potlesk.

To sa už ale blížila svetelná križovatka a esíčko pri lamačskej železničnej stanici. Chlapík sa opäť v strednej časti autobusu skrčil do postoja, aký bojovníci kung fu zaujímajú pred začiatkom súboja. Šoférovo prudké zabrzdenie na červenú a následné esíčko zvládol v hlbokom podrepe s kamennou tvárou a bez pohnutia ako známe monolitické sochy na Veľkonočnom ostrove.

Kto pozná trasu tridsaťsedmičky vie, že od Lamača už vedie len trápne rovno na Patrónku a cez Mlynskú dolinu. Tu už nijaké nástrahy, okrem prípadného prudkého zabrzdenia cestujúcim nehrozia. Zjavne si to uvedomil aj tento zvláštny chlapík. S nákupnou taškou zavesenou na ľavej ruke sa zavesil na hornú tyč určenú na držanie a začal robiť zhyby. A nielenže začal robiť zhyby, on tam s bradou nad tyčou v tej polohe zmeravel na dobrých 30 sekúnd. Ja sám by som bol schopný zhyb urobiť azda len v tom prípade, ak by niektorý z cestujúcich prevážal v autobuse načierno krokodíla, ten by mu unikol z prepravky a s rozďavenou papuľou čakal podo mnou. A aj to by som si predĺžil život maximálne o 13 stotín sekundy. Chlapík podal obdivuhodný atletický výkon! Klesnúť zo zhybu do normálneho postoja ho donútila len blížiaca sa zastávka na Patrónke. Rýchlo (a bez držania) obehol stredné a zadné dvere, postáčal tlačidlá, ktorými sa otvárajú a svižne sa premiestnil k sedadlu hneď za vodičom. Tam si sadol a až po konečnú už nevyvíjal žiadnu aktivitu.

Na tvárach mnohých cestujúcich vyčaril chlapík úsmev. U niekoho obdivný, u niekoho zhovievavý v duchu indiánskej filozofie, ktorá si bláznov uctieva.

Zostáva len dúfať, že chlapíka v mestskej doprave nestretne Matúš Vallo. Razom by mu napadla myšlienka na zvýšenie cestovného, pretože, ako sa ukázalo, autobusy MHD sú vlastne multifunkčné pojazdné posilňovne.

Našťastie bratislavský primátor jazdí mestskou hromadnou dopravou len vtedy, keď si potrebuje robiť PR.

Správa o ceste do Singapuru a Malajzie – 4. časť

25.11.2025

Rýchlo sme sa premiestnili ku KL Menara Tower, čo je kualalumpurská televízna veža. Ešte z domu som kúpil vstupenky a posledný vstup bol možný o 19,30. Nechceli sme, aby nám prepadli, veď neboli úplne zadarmo. Vstupenka do všetkých troch priestorov (Observation Deck vo výške 276 metrov, Sky Deck vo výške 421 metrov a Sky Box v rovnakej výške) stála okolo 100 ringgitov [...]

Správa o ceste do Singapuru a Malajzie – 3. časť

24.11.2025

Na stanici metra Masjid Jamek som vyrobil prvý problém. Necítim sa však zaň úplne zodpovedný – nastúpili sme na nesprávnu linku metra a ja som si to uvedomil až na tretej zastávke. Museli sme sa vrátiť na Masjid Jamek a nastúpiť na inú trasu. Na ospravedlnenie môjho omylu však mám podstatný argument – bol som už v mnohých metrách sveta, ale dosiaľ nikdy som sa [...]

Správa o ceste do Singapuru a Malajzie – 2. časť

21.11.2025

V Singapure vystúpite z lietadla cez rukáv, ktorý je klimatizovaný rovnako, ako všetky objekty obrovského letiska. So skutočným singapurským podnebím sa stretnete len vtedy, keď z klimatizovaných priestorov letiska vystúpite do priestoru vyhradeného pre fajčiarov. Nachádza sa na terase, plnej tropickej zelene mimo budovy. Vlhké a horúce podnebie vás ovalí akoby vás niekto [...]

zelenskyj

Ukrajinská NABU pripúšťa nové obvinenia v korupčnej kauze v sektore energetiky

25.11.2025 17:50

Vyšetrovanie sa týka úplatkov vyplatených pri výstavbe ochranných zariadení okolo energetických objektov na Ukrajine.

Starmer, Macron, Merz

Trump, Ukrajina a ruská vojna. Úplne neschopná Európa zachraňuje, čo sa dá, tvrdí analytik

25.11.2025 17:20

Ako posúdi história úlohu Európanov v ruskej vojne proti Ukrajine? Na to sa pýta Daniel Fiott, profesor z Centra pre bezpečnosť, diplomaciu a stratégiu.

zoo košice sneh strom

Sneh vyvrátil v košickej zoo vyše 200 stromov, zostáva zavretá

25.11.2025 17:13

Nápor snehu nevydržali ani viaceré oplotenia vrátane elektrických ohradníkov.

Pavol Fabian

o cestovaní, o horách, o knižkách, o hocičom...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 702
Celková čítanosť: 2614599x
Priemerná čítanosť článkov: 3725x

Autor blogu

Kategórie

Archív