Marketingové agentúry nám v priebehu pár týždňov vyrobili z neznámeho nímanda Andreja Kisku prezidenta. Nepoučili sme sa a v nasledujúcich voľbách nám marketingové agentúry vyrobili z neznámej ženy prezidentku. V oboch prípadoch občania volili ľudí, o ktorých celoživotnej histórii a celoživotných postojoch nič nevedeli. Bol im predložený len „skvostný“ príbeh týchto kandidátov z čias len pár mesiacov pred voľbami (dobrý anjel, pezinská skládka). V oboch prípadoch sa ich rukovodíteli (veľmi sa mi sem hodí toto ruské slovo, i keď v ruštine má trochu iný význam) rozhodli, že ide o prezidentov len na jedno použitie. Pochopili, že Čaputová za všetky tie špinavosti, ktoré vo funkcii spáchala je druhýkrát nezvoliteľná a nasadili Korčoka, ako budúceho páchateľa podlostí.
O tom, prečo je Korčok nevoliteľný som písal v predchádzajúcich článkoch: TU a TU
Moc PR agentúr a médií je však úžasná a stále hrozí riziko, že Korčoka na hrad pretlačia. Tak pri výbere hlasovacieho lístka dobre zvažujte!
Ďalej chcem pokračovať na humornejšiu nôtu. Myslím si, že pri presadzovaní určitých ľudí na hrad by sa zapotili aj tie najšikovnejšie PR agentúry, vrátane Arona Shaviva.
Napríklad taký, žiaľ už zosnulý, maliar a ilustrátor Svetozár Mydlo. Veď si len predstavte volebný slogan:
Mydlo na hrad!
To by vyznievalo, akoby na hrade nefungovala hygiena.
Alebo taký, tiež už zosnulý, košický futbalista, Jozef Bomba.
Bomba na hrad!
To by nešlo.
Zostaňme pri futbalistoch. Futbalového útočníka Michala Gottwalda by bolo tiež poriadne zložité presadiť za prezidenta.
Gottwald na hrad!
A čo futbalisti Čvirik, Diňa, Had, Hološko, Mucha, Obžera, Polievka…?
Futbalista Radoslav Zábavník by sa možno uplatnil ako prezident na Ukrajine. Tam založili tradíciu voliť do funkcie bývalých zábavníkov.
A futbalista Dávid Strelec, ten by ani kandidovať nemohol! Sotva by vyšiel von s volebným sloganom Strelec na hrad, už by mu čurillovci v zmysle svojich najveľkolepejších tradícií nadránom vylomili dvere na byte a za rachotu vrtuľníka visiaceho nad jeho domom, by ho obvinili, že plánuje teroristický čin voči terajšej Pani nedotknuteľnej.
Herec a režisér Zoro Záhon by kandidovať tiež nemohol. Alebo aj mohol, ale s minimálnou šancou na úspech. Pri použití sloganu Záhon na hrad, by si ho každý plietol s Michalom Trubanom a jeho programom pestovania a užívania marišky.
Igor Matovič, ktorý sa dostal do parlamentu len vďaka volebnému podvodu, keď oklamal cigánskych voličov, urobil chybu. Nemal kandidovať na post prezidenta sám, ale kandidatúru mal ponúknuť hercovi Jozefovi Vajdovi.
Vajda na hrad!
To by Matovičovi možno prinavrátilo priazeň Rómov.
A hokejisti? Dubnický odchovanec Juraj Majdan by bol absolútne neprijateľný!
Majdan na hrad!
Nie!
Ani v najhoršom sne!
Zato hokejista René Vydarený by bol úplne najlepší! Nielenže by mal dobrý slogan, ale po jeho zvolení by dobre zneli slová z úst redaktorky Televíznych novín: „Podľa najnovšieho prieskumu verejnej mienky má Vydarený, prezident Slovenskej republiky, podporu 95,4% obyvateľstva…!
Tak robme všetko preto, aby aj v marcových prezidentských voľbách bol prezident vydarený!
Dobre, dosť bolo srandy.
Chcel som tým všetkým len poukázať na to, že dnes možno urobiť prezidenta z hocikoho. Svedčia o tom príklady nielen z domova, ale aj z „progresívneho“ zahraničia. Agentúry a médiá zvýrazňujú na kandidátoch to nepodstatné, to pozlátko, neraz umne a na poslednú chvíľu pozliepané. Neponúknu voličom konkrétne príbehy jednotlivých kandidátov so všetkými ich životnými zlyhania, klamstvami, omylmi, celoživotnými stanoviskami a áno, aj úspechmi, aby sa volič mohol rozhodnúť na základe logickej úvahy. Ponúkajú len nepodstatné pozlátko.
A tragédia je, že niektorým voličom toto stačí.
Zdroj foto: autor textu
Pán Kiska až tak neznámy nebol. Možno pre Vás.... ...
Celá debata | RSS tejto debaty